Annons:
Etikettallmänt
Läst 2391 ggr
geisha(min.lilla.älskling)

vilken färg är hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hamster hona som heter snäckan, jag skulle järna villja para henne men jag måste veta vad hon är för färg😉

hon är brun svart och vit

Annons:
geisha(min.lilla.älskling)
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

hitta inga bra bilder😂

annlen68
2015-08-14 10:59
#2

Hoppas du får svar av någon som kan färger; men jag TROR att hon har inslag av sköldpadd (det bruna)  🙂

hansterspyro
2015-08-14 12:45
#3

Jag kan inte guldhamster färger så bra då jag är mer inriktad på dvärghamster. Men jag har googlat runt lite och jag tror antingen att det är som #2 säger sköldpadd (den bruna) eller svart bandad satin. Det som gör mig tveksam till att det är svart bandad är att hon har lite brun päls vid kindpåsen. Här är en länk javascript:nicTemp(); där du kan se en bild på en svart bandad satin så kan du också bedöma färgen på henne.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Roonja
2015-08-14 21:08
#4

Svart skp/vit korthår, alltså en svart med  bandad och sköldpadd.

Nattis.
2015-08-15 14:31
#5

Som #2 sa så är det förmolningen sköldpadd färg :)

VickyF
2015-08-16 02:26
#6

Säger samma som #4, skulle också lägga till att hon är korthårig. Jag tror inte hon är satin, men det kan vara svårt att se på bilder.
Sköldpadds-fläckarna tycks har bra tipping vilket indikerar at hon inte bär på creme. Det är bra eftersom hon är svart och det inte är önskvärt  att blanda creme inn i avelslinjer med svart. En Svartbaserad eller agouti (normalfärgad, rost, cinnamon, etc.) skulle vara en bra match.
Eftersom hon är sköldpadd vil ungerfär hälften av honarna få sköldpaddsfläckar, och ungefär hälften av hanarna få gulbaserad färg. För att ta ett exempel: om hon paras med en svart hane kan du förventa (statistiskt sett) 25 % svarta honor, 25 % svart skp honor, 25 % svarta hanar och 25 % black/yellow hanar, med och utan vitt band (som varje unge har 50 % chans att få).

Senn får du diskutera lite här på forumet om vad som krävs av kunskaper om hamsteravel och -genetik, samt ekonomiska medel för att få en hamsterkull  ;)

Annons:
BlackandBlue
2015-08-17 20:29
#7

har hon ingen stamtavla rekomenderas det att man inte avlar på henne då man inte vet om hon bär på ev sjukdommar eller defekter ;) men hon är väldigt fin och som #4 säger svart skp bandad korthårig.

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

wildalia
2015-08-27 23:12
#8

Vad söt hon är. Precis en sådan färg letar jag efter 😍

Var har du köpt henne ?

geisha(min.lilla.älskling)
#9

hos en uppfödare i Malmö nr 8

geisha(min.lilla.älskling)
#10

tack allihopa😍

Upp till toppen
Annons: