Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 960 ggr
Nattis.
8/4/15, 10:09 AM

Hur städar du dina burar?

Här kan du skriva hur du städar Bur, skulle vart kul och se hur alla städar buren! (Såhär städar jag) Jag börjar med att ta upp min hamster och lägga han i en boll! Sedan brukar jag ta loss gallret på buren. Nu tar jag bort husen, hjulet och toaletten. Sen tömmer jag buren och tvättar rent den, och så tvättar jag ur matskålen om den är smutsig och toaletten. Sedan fyller jag på nytt Sand o spån och fixar till det i buren! Jag brukar också fylla på nytt vatten och mat då! Sen är jag klar!

Annons:
annlen68
8/4/15, 12:23 PM
#1

Vi plockar ut hamstern till en lekhage. Plockar ut allt ur buren; tömmer sedan allt spån i en sopsäck.

Tvättar rent matskålar, sandbadet och fyller på nytt. Rengör även de andra sakerna vid behov.

Själva buren städar vi ur med lite gul såpa och ev urine off.

Sedan fyller vi på med nytt spån, rent och nypåfyllt sandbad samt matskål + vatten,  och in med resten av inredningen också

Detta gör vi en gång i veckan 🙂

Mrsarrow
8/4/15, 1:34 PM
#2

Gör precis som TS och #1 Byter spån ca en gång i veckan (om det behövs, ibland kan det gå längre) Och städar Hus, matskålar och vattenflaska. Sandbaden däremot städas oftare, varannan dag ungefär eftersom de bara kissar i sanden och aldrig i spånet så måste jag byta sanden ofta :-)

hansterspyro
8/4/15, 2:56 PM
#3

Jag sätter i hamstrarna i en lekhage.

Plockar ur all Inredning samt vattenflaska och matskål.

Plockar ut allt spån med händerna och lägger det i en påse (eftersom jag har akvarium)

Torkar ur buren med en disktrasa som har legat i varmt vatten.

Torkar ur buren med en handduk.

Lägger i nytt spån.

Sätter in all Inredning och möblerar om och/eller byter ut några saker.

Gömmer/gräver ner lite mat under spånet.

Sätter in vattenflaskan med nytt vatten i.

Gömmer lite gurka eller morot.

Fyller på med ny mat i matskålen och lägger in matskålen i buren.

Lägger i hamstrarna 🙂.

Det här gör jag 1 gång i veckan eller 1 gång var 1,5 vecka beroende på hur smutsigt det är 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Nattis.
8/4/15, 5:20 PM
#4

Roligt och höra hur alla städar sina burar! :)

Mirre395
8/4/15, 10:01 PM
#5

1. Tömmer buren på leksaker och övrig Inredning. 2. Skopar upp allt Bottenmaterial. 3. Rengör buren med trasa. 4. Tvättar plast och keramikvaserna i buren. (hjul, matskål, vattenflaska, hus) 5. Fyller på med nytt Bottenmaterial. 6. Strör på lite av det gamla bottenmaterialet så att buren luktar "hemma". 7. Fyller på med Inredning, mat och vatten:) Jag låter hamstern vara i buren så länga han vill eftersom att han föredrar det. När han tröttnar så sätter jag honom i en lekhage:)

annlen68
8/5/15, 9:49 AM
#6

#2  Glömde skriva att jag också rengör sandbadet ofta eftersom hon kissar där :) Varje dag "skopas" kissklumpar bort, och varannan/var tredje dag byts sanden helt och hållet samt att jag tvättar ur skålen :)

Annons:
hansterspyro
8/5/15, 4:18 PM
#7

Som #6 glömde också att skriva att jag rengör sandbadet 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Whippet
8/6/15, 1:52 AM
#8

Öppnar buren (gallret i toppen) bär honom till lekhagen. Tar av plast saken som sitter på själva "lådan" Tar ut alla sakerna i buren. Häller ut sanden och maten i buren och sätter buren på huvudet och bär ut den till gröna tunnan och tömmer ut allt. Går in, fortfarande buren på huvudet. Duschar av den och torkar sedan av den med en handduk. Rengör matskålen, hjulet och sandbadet. Häller i alspånet och sedan sätter jag noggrant in alla sakerna i buren för att göra det så fint som möjligt. Häller i mat i matskålen och ny Sand i sandbadet. Duschar av plast saken och ställer den på tork utomhus. Går in till min Nasse och leker med honom ett tag. tar sedan vattenflaskan och sköljer ut den häller i vatten och skruvar på "korken" hämtar plast saken och torkar av den lite med handduken. Sätter på plast saken på lådan och sätter dit vattenflaskan. Hämtar Lill Nasse och sätter försiktigt i honom i buren medans jag sätter mig ner utanför buren och tittar på honom medans han ivrigt springer runt för att leka Dora utforskaren. /tror det var allt\ 1 gång i veckan.

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: