Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1206 ggr
annlen68
2015-07-31 20:52

Ovanligt vild hamster?

Vi hämtade Elsa, 7 veckor, i onsdags. Hon är en mycket livlig liten krabat som gärna gräver runt i buren och hon klättrar mycket upp och ner i taket.

Eftersom hon verkar orädd för oss; vi gav henne t ex persilja igår som hon tog ur handen och sedan klättrade hon upp på våra armar; dock för att rymma såklart 😉   Men eftersom hon har så mycket energi så tog vi ut henne i vår gallerhage för första gången ikväll, med massa nya grejor att utforska. Det gjorde hon också.

Men efter en stund började hon klättra uppför och över kanten så vi fick ta emot henne vilket inte var det lättaste då hon är väldigt sprattlig.  Vi kan inte ha henne i hagen mer i nuläget.  Det var inga problem att ha Molly i hagen. Är hon ovanligt vild eller är det ett normalt beteende?

Annons:
Tessan01
2015-07-31 20:58
#1

Helt normalt skulle jag säga. Hon är ju väldigt ung och pigg 🙂 Min guldis som är om ett par veckor 1 år (hjälp?! 😮) är likadan fortfarande, försöker alltid smita ur rasthagen 😃

Wellcraft
2015-07-31 21:05
#2

Normalt beteende. En guldhamster springer flera kilometer per natt i det vilda, de är aktiva djur. Även om många lyckats avla fram lugnare & behändigare exemplar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

annlen68
2015-07-31 21:05
#3

#1 Ok 🙂   Men du kan väl lyfta henne och hålla henne utan att hon hoppar ur händerna?  🙂

Tessan01
2015-08-01 09:21
#4

#3 Ja det kan jag, fast han vill mest bara springa iväg. Ingen superkel hamster, men han kan ibland få såna tillfällen där han bara somnar i ens famn ^^

Mrsarrow
2015-08-02 08:27
#5

Hon är ju så liten än! Min Zion var väldigt sprallig i början, hoppade och studsade så fort man tog upp honom, men nu är han otroligt lugn och fin i handen :-)

annlen68
2015-08-02 11:15
#6

Låter bra! :) Man glömmer så fort hur ens tidigare hamstrar var som små 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: