Annons:
Etikettallmänt
Läst 1215 ggr
Whippet
2015-07-26 16:33

Vad tycker ni?

Om det här klippet från Arken zoo? Jag tycker inte om det hon säger till köparen, rent ut sjukt att så många gillat klippet. Skrev en liten kommentar, och fick en som jobbar på arken zoo på mig. https://www.youtube.com/watch?v=SMZ4ilUlTWg

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
imsuchadiva
2015-07-26 16:53
Whippet
2015-07-26 16:54
#2

#1 Lade till det, glömmer alltid det viktigaste, Mig i ett nötskal.. ☺️

I'm out Vilar huvudet i handen

Manda02
2015-07-26 17:31
#3

Tycker också att det är fel att dom lurar oerfarna nya hamsterägare till att köpa dåliga varor och vissa som är farliga som vadden. Hon sa även sen BEHÖVER du vadd men nej det behöver man inte?

Whippet
2015-07-26 18:21
#4

#3 Toa papper är så mycket bättre

I'm out Vilar huvudet i handen

Bellie
2015-07-27 00:33
#5

Hon sa också i början att man kunde ta bort hjulet för att få mer plats åt hamstern…

Dom vill ju bara sälja, när jag köpte min första hamster Lennart sa dom att jag skulle Städa buren? varje dag (vilket jag självklart inte gjorde). Men det sa dom ju bara för att sälja bäddmaterial…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Glass strut
2015-07-27 10:41
#7

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Min kompis hamster dog av vadden den åt vadden och kollapsa .. Gud så dumma människor ..

Ellys
2015-07-27 13:56
#8

Har en skötselbok från 2004 som har mer uppdaterad information än dendär videon (PS. Boken är fortfarande dålig och inget att rekommendera hehe)

Whippet
2015-07-27 16:29
#9

Seriöst?? ''(Kopierade texten av den som är anti mot mig, så ni vet att det inte jag som skrivit detta! :P'') Rent ut en idiot . 

Det är väl klart att vi vill sälja våra produkter i butiken, om du inte vet varför så är det för att hålla företaget igång, vi tänker på djuren och deras skull, "ni vill bara sälja skiten och inte tänker på djurens skull!!"

Vad menar du exakt med det argumentet? Vi tar in varor som funkar och som djuren mår bra av, råder dig som sagt att lyssna på videon och läs min tidigare kommentar, där har du svar på frågan. Och vägrar du fortfarande lyssna så är det ditt problem, om du har haft hamstrar i tio år nu så bör du nog kunna ha lite kunskap ifall det funkar eller ej, i detta fall funkar det och det är säkert att ha till sina hamstrar eftersom det är smälbart och orsakar inga farligheter. Vet faktiskt inte vad det är som är problemet och vad som gör dig upprörd när detta inte är vanligt bomull som du tänker på…''

I'm out Vilar huvudet i handen

Ellys
2015-07-27 17:03
#10

#9 Är det du som har skrivit i kommentarsfältet på yt? Det spelar inte någon roll om det är smältmart vadd eller inte. Funkat smältbart vadd mot värme? Nej. Funkar smältbart vadd om hamstern fastnar och stryper av en tass? Troligtvis inte.

Bellie
2015-07-27 17:06
#11

Men seriöst, vilket vadd somhelst! Dom vill som du skrev "ni vill bara sälja skiten"

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2015-07-27 17:09
#12

Usch.. hatar okunnig personal. Det är såklart inte enbart deras fel men blir man tillsagd av kunniga människor ska man backa. 

Som alltid tänker dom inte på djuren.. bara på att få skiten sålt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2015-07-27 23:32
#13

Tänk hur många hamstrar som dör/skadas pågrund av vadden, pågrund av okunnighet. Det är ju hemskt både för hamstern och ägaren när det händer…

TS, Tycker att det är jättebra att du att du säger ifrån! Fattar inte att dom tycker att pengar är viktigare än en att  hamstrarna mår bra…                                                         

Har du sett kommentaren någon annan har skrivit till dig vid videon? 😡Fattar ärligt talat inte hur vissa tänker… Som om dom inte betyder något för att dom inte lever längre än ett par år…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Whippet
2015-07-28 18:23
#14

#10 Ja det är jag.

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2015-07-28 18:25
#15

#13 Nej det är ju helt sjukt. Har h*n skrivit mer nu?

I'm out Vilar huvudet i handen

Ellys
2015-07-28 18:32
#16

#14 Modigt, jag hade också blivit förbannad om någon skrivit till mig att zoo personalen har bättre kunskaper! Bry dig heller inte om människan som värderar djuren pga sin livslängd, har säkert en skruv lös :/

Tina Torstensson
2015-07-29 19:32
#17

Fruktansvärt videoklipp. Jag var också tvungen att kommentera det. 😕

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Whippet
2015-07-29 19:46
#18

#16 Tack, Funderar på att sluta diskutera  med denna person nu, då h'n ändå inte verkar förstå vad som är rätt eller fel. 

#17 Ja det är helt sjukt, tack, h'n kanske börjat förstå om det är flera som är mot h'n, även om det ser ut som ett hopplöst fall.

I'm out Vilar huvudet i handen

Tina Torstensson
2015-07-30 09:07
#19

#18 Ja, sådana personer brukar inte gå att resonera med. Man blir bara arg och besviken på mänskligheten. 😡

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Bellie
2015-07-31 10:37
#20

Man vill ju försöka förklara vad som är "rätt", man vill ju inte att något djur far illa.

Många har haft hamstrar som till exempel dött av hamstervadd, eller salt och mineral sten.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Glass strut
2015-07-31 20:24
#21

usch blir så arg …

hansterspyro
2015-08-01 20:33
#22

Blir bara arg! När jag köpte min första hamster (från privatuppfödare) så gick jag till min lokala zoo butik vilket då var arken zoo (men nu är dom djurfavoriten och dom har mycket  kunnig personal). Men iallafall när jag skulle köpa tillbehör så kom hon i butiken bara fram till mig och började babbla om att jag skulle köpa hamstervadd och mineralsten utan att hon ens frågade om jag behövde hjälp! Jag blev bara irriterad (jag hade innan läst i en hamsterbok att hamstervadd och mineralsten var dåligt) så jag gick bara och tog hamstermat och spån och gick till expediten och betalde å gick därifrån. Djuraffärerna skulle ju kunna sälja bara care fresh å rivet toalettpapper och ta bort mineralsten och hamstervadd mm och höja priset på tex. Hamstrarna! Det vore ju jätte bra. Modigt #0 och #17 att ni skrev en kommentar. men sedan måste ju självklart arken zoos okunniga personal börja hacka på er man vill ju på riktigt inte handla där igen! Har själv inte haft någon  bra upplevelse ut av arken zoo blir på riktigt arg😡.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[evilewa]
2015-08-02 13:09
#23

#0 Häpnadsväckande! Fruktansvärt! Återigen, djuraffärer ska/bör inte få sälja djur när de har sådan bristande kompetens! Finns självklart undantag….

Whippet
2015-08-03 22:46
#24

Håller med er alla men nu verkar det som hon eller han gett sig då dom inte skrivit något mer till mig kollar inte så mycket nu då jag har fullt upp med att ta hand om djurens välmående istället för att babbla med någon som inte verkar fatta ändå

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: