Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 1167 ggr
Maggan123456
2015-07-16 22:31

2 veckor gamla guldhamstrar

Hej. Är det vanligt att hamsterungar utvecklas mycket olika? Har en guldhamster unge 15 dagar som ser riktigt stor hårig och välmående ut, hennes bror är tanig tunnhårig och hälften så stor? Är det normalt? Det ser inte ut som den lilla har vattenmage. . Den är liksom bara lång extremt smal..? Mvh maggan

Annons:
nakuta
2015-07-16 22:35
#1

Jag va med om det i min allra första kull, hade 4 stora och fina rejäla bebisar sen hade jag 1 liten pluttig hona och en liten pluttig hane och båda dessa kom med tiden upp i rejäla hamstrar, så den lilla kan bli stor och fin trots sitt taniga tunnhåriga utseende för låter precis som min lilla va =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Maggan123456
2015-07-16 22:43
#2

Skönt att höra.. hade kanske inte reagerat om alla hade varit tunna men just den andre är nästan på sudden till fet haha så det blir en kraftig kontrast.. därav reaktionen.. blir ju orolig för den lilla stackaren som verkar förlita sig på att dia medans den andre redan glupska i sig vanlig mat

nakuta
2015-07-18 11:33
#3

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

NinniH
2015-07-18 13:45
#4

Jag har haft en liten plutt i en kull, som var hälften så stor som sina syskon. Han fick stanna lite längre innan han var redo att flytta (han förblev dock osåld till han var 6 månader). Det var inga fel på honom och av alla i kullen var han den som levde längst, bara några få veckor från att fylla 3 år.

Vid 2 veckor såg storleken ut såhär på hela kullen. Minstingen är inte så svår att se.

Vid nästan 4 veckors ålder var han fortfarande mindre än syskonen.

Jämförelse med ett av kullsyskonen vid samma ålder.

Han såg ut precis som alla andra när han blev ett par månader, även om han fortfarande var mindre i storleken.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Maggan123456
2015-07-19 13:23
#5

Tack för alla era svar.. tyvärr så gick minstingen bort igår😯såg ut som den hade fått vattenmage.. mamman hade övergett den och låg o myste med de andra.. tog upp den och den tog sina sista andetag I min hand..

Upp till toppen
Annons: