Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1152 ggr
Majaa12
7/16/15, 6:30 PM

Vilket bottenmaterial?

Vilket Bottenmaterial använder du? Vilka fördelar/nackdelar tycker du att det har?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Whippet
7/16/15, 6:38 PM
#1

Toalätt använder jag 🙂Nackdelen är väl att det är lite hårt fördelen är att det inte dammar och enligt mig inte luktar illa, fastnar inte heller i min guldis långhåriga päls vilket är varför jag använder det sen är det ju billigt också 👍

I'm out Vilar huvudet i handen

[pusselbit]
7/16/15, 9:26 PM
#2

Använder toalätt samt lättströ, toalätt gillar jag inte då det luktar speciellt + att hamstern inte kan gräva ordentligt i det, fördelen är att jag inte nyser av det. Lättströ luktar inte lika illa och hamstern kan gräva ordentligt men jag nyser ihjäl mig när jag ska byta i buren och det dammar. Hade velat testa carefresh men det känns för dyrt… Någon som har tips?

Läste någonstans att STL-strö inte säljs längre, stämmer det?

Majaa12
7/17/15, 12:35 AM
#3

#2 Verkar som att det finns på några ställen fortfarande men vet inte om någon använder det..😉

Själv använder jag vanligt kutterspån. Det är billigt och finns att köpa nästan överallt. Det är grävvänligt också. Enda nackdelen jag kan komma på just nu är väl att det lätt fastnar i långhåriga hamstrars päls och fastnar i kläder och hamnar lite överallt 🥵

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Blixtie
7/19/15, 5:14 PM
#4

Jag hade kutterspån när jag hade hamster. Det finns nästan överallt så blev det valet. Om jag skaffar hamster i framtiden kanske jag kommer att testa på fler, Carefresh verkar bra. 🙂

LillyAmanda
7/20/15, 11:33 AM
#5

Jag använder alspån till mina. Dom gillar att gräva och gräver runt i de. Dom har jättekul och trivs i det. Aningens hårt men inget dom lider av. Jag har carefresh (som jag har gjort eget) i sovhusen och kartongerna så dom ligger mjukt.

**//Amanda

Nattis.
7/21/15, 11:55 PM
#6

Jag använder toalätt, kutterspån, Sand, carefresh, det tycker jag funkar bäst:) !

Annons:
Ellys
7/26/15, 5:23 PM
#7

Ska prova hampaströ nu hade jag tänkt, var tvungen att beställa från nätet då granngården har tagit bort det från sitt sortiment :/ Ni som har hampa, är det grävvänligt? :)

Manda02
7/26/15, 5:34 PM
#8

Har kutterspån. Var köper ni carefresh? Kan inte hitta det någonstans :(😞

Ellys
7/26/15, 5:44 PM
#9

#8 finns oftast att köpa i större butiker eller på nätet :)

Manda02
7/26/15, 5:49 PM
#10

#9 Okej, några förslag på sidor på nätet man kan hitta det på?:)😃

Tessan01
7/26/15, 6:59 PM
#11

#7 Hampa är rätt så gräv vänligt :)

#10 Jag köpte mitt på Animail :)

Manda02
7/27/15, 4:25 AM
#12

#11 Tack! :)

Gerbilles
7/27/15, 8:37 AM
#13

#7 Det beror på vad du anser är grävvänligt. Jag hade det till mina gerbiler förut och då var jag tvungen att blanda ut hampan med halm, strimlade tidningar, kartong, osv, för att få det så pass stabilt så dom kunde gräva gångar utan att allt bara rasade ihop. Dock är väl hamstrar inte lika grävtokiga (iaf inte min?? han brukar mest bara buffa runt lite grann) så då spelar det kanske inte lika stor roll som till gerbiler:)

Annons:
Ellys
7/27/15, 1:09 PM
#14

#10 zooplus har också :)

Ellys
7/27/15, 1:17 PM
#15

#13 Fast hamstrar är också grävande djur? Jag tror att det beror mycket på vad hamstern är van vid, det tar ett tag för hamstern att förstå vad man kan göra med mycket spån. Det är väll som att sätta in ett Hjul till en hamster som aldrig haft ett? För dem hamstrarna här hemma gräver ganska mycket, min gräver små "rum" till sin lilla håla eller vad man ska säga :)

Bellie
7/31/15, 3:09 PM
#16

Toa-lätt, hemmagjord carefresh att gräva i.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Glass strut
7/31/15, 8:24 PM
#17

jag använder carefresh

hansterspyro
8/1/15, 7:21 PM
#18

#7 VA! har hampaströ utgått från granngådens sortiment hade precis börjat använda det och hamstrarna älskar att gräva i det. Om det är så vart köpte du ditt hampaströ?

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Tessan01
8/1/15, 7:34 PM
#19

#18 Håller med! Synd om dom gjort det!

CaptainBunchie
8/1/15, 9:49 PM
#20

#18 #19 Granngården här i Jönköping har iallafall fortfarande Lättströ (hampaströ), och vet att många andra köper också från Granngården fortfarande!

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Gerbilles
8/1/15, 10:23 PM
#21

#15 Ja dom är ju det, har bara själv fått uppfattningen att dom inte har samma behov eller är lika duktiga som gerbiler på att gräva (som gör stora tunnelsystem, osv)? Dina verkar ju dock vara riktiga proffs, så det beror nog mycket på individen också :P

Upp till toppen
Annons: