Annons:
Etikettminneslund
Läst 1418 ggr
Anna O.
7/14/15, 5:32 PM

Hur gör man när hamstern är död?

Nu har min hamster lämnat mig, men Är inte säker på vad hur jag gör nu. Kan jag röra honom och säga hejdå, måste han ligga i frysen? Kan ni förklara lite hur jag ska göra, jag har haft hamstrar men eftersom denna hanstern är tre år så var det ett tag sen jag hade min förra hamster och jag har aldrig vart med när vi ska fixa hamstern osv eftersom jag alltid vart så ledsen och inte klarat av det, istället har jag fått åka till en kompis. Men denna gången vill jag vara med och göra detta själv. Självklart är jag jätteledsen nu också men denna hamstern har jag fäst mig vid så sjukt mycket så jag vill gärna vara med.

Annons:
Cireea
7/14/15, 6:13 PM
#1

Jag brukar göra en "kista" av kartong eller trä då det liksom bryts ned naturligt i naturen. Kan jag inte begrava med en gång åker dom ned i frysen för att kroppen inte ska ruttna osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anna O.
7/14/15, 6:22 PM
#2

Tog en plastlåda till honom, med sågspån i så att han ligger bekvämt och så har jag skrivit en text till honom.

Bellie
7/15/15, 6:08 PM
#3

Ett tips är att inte lägga honom i plast för det kan inte brytas ned.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Evovva
7/15/15, 11:06 PM
#4

Jag tar alltid en pappkartong och sedan lägger jag hushållspapper runt hela hamstern. Sedan begraver jag ute.

Anna O.
7/15/15, 11:10 PM
#5

Jag läste om plast. Vi la honom i en liten låda av kartong istället.

Bellie
7/15/15, 11:36 PM
#6

Vila i frid! <3

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Upp till toppen
Annons: