Annons:
Etikettallmänt
Läst 977 ggr
Bellie
7/7/15, 4:23 PM

Grön/grå bruna fläckar på tassarna

Min guldhamster Lennart är snart 2 år. Han har tappat lite päls här och var (vilket jag har läst att dom kan göra när dom blir gamla. 

Jag skulle ta upp honom nu och som vanligt när jag öppnade luckan så skulle han klättra ut. Direkt då såg jag att han, som rubriken säger, fläckar på tassarna. Och när han skulle klättra upp att han hade dålig balans och trilla om kull. Jag såg också att han var gul/vit under magen typ kladd eller något…

Jag är väldigt rädd att han ska vara sjuk. Eller är det bara täcken på ålderdom?

Snälla kan någon hjälpa mig fort så jag kanske kan åka in till vet snarast om det behövs!?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
7/7/15, 4:27 PM
#1

Jag skulle inte chansa utan åkt in till veterinär för en koll utifall det är något. Ta det säkra före det osäkra. Det låter ju som att det bör vara något med tanke på den dåliga balansen (kanske en stroke/tumör eller liknande?).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
7/7/15, 4:29 PM
#2

Okej. Tack för hjälpen!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Anna O.
7/8/15, 12:27 AM
#3

Hm, såpass gammal är han inte. Säkert att han inte ätit något kladdigt och sedan fått det på magen på något vis? Men det med att han ramlade kan även vara att han tappade balansen som vi också gör ibland. Men du kan ju antingen googla runt lite på någon liknande situation, tror inte detta är något farligt om han inte visar något täcken på att han har ont. Hamstrar kan tappa Päls ibland, bl.a om dom gnager på vattenflaskan mycket! Men absolut, är du osäker så ring eller åk till veterinären. Lycka till!!

Cireea
7/8/15, 1:22 AM
#4

Hamstrar är bytesdjur och döljer smärta ganska bra, därför skulle jag hellre åka till veterinären för en koll om jag var osäker än att rycka på axlarna och låta det vara :/


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anna O.
7/8/15, 1:29 AM
#5

Ja, jag skrev att om hon är osäker så ska hon ju ringa eller åka till veterinären! :-)

Bellie
7/8/15, 11:58 AM
#6

Tack för hjälpen!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Bellie
7/9/15, 12:48 PM
#7

Jag tror att han kommer somna in snart. Han går och trillar och kan inte komma upp så att jag får hjälpa honom upp. Jag har flyttat honom till en mindre Bur där han inte kan klättra. Han äter och dricker fortfarande men han kan inte längre öppna ögonen. 

Jag tror att han kommer somna in om någon dag eller så. Jag har läst att det inte är mycket att göra åt (från gamla inlägg på iFokus där folk haft liknande problem) än att hjälpa så mycket det går och underlätta för dom.

Men tack för hjälpen alla!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Anna O.
7/9/15, 1:12 PM
#8

Åh vad synd, tur så har inte min guldhamster visat något av dessa sakerna än. Det min hamster har gjort är att tappa lite päls på nacken, men Förövrigt är han ganska pigg. Tänk positivt, det måste inte betyda att han håller på att somna in. Men det du kan göra är att hålla koll på honom lite extra framöver. Hoppas att det var något annat och att han inte håller på att somna in, kramar!

Bellie
7/9/15, 6:00 PM
#9

Det är min magkänsla, kände precis samma sak innan mitt marsvin dog.

Man får hoppas, men det känns inte som om det kommer att bli bättre.

Tack för stödet!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Majaa12
7/9/15, 6:04 PM
#10

Om hamstern blir för dålig är det bättre att avliva så slipper han ha ont. Styrkekramar❤️

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Bellie
7/9/15, 6:06 PM
#11

Jag tror inte att han lider. Han äter och dricker som han ska.

Mitt lilla hjärta! <3

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
7/9/15, 6:08 PM
#12

Nu låter det som om jag inte vill avliva honom för att jag e självisk men jag skulle bett min mamma boka tid för att avliva honom så fort jag märkte att han hade ont. Men nu verkar han inte ha ont.

Tack #10

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
7/9/15, 11:46 PM
#13

#12 Hamstrar döljer väldigt bra om dom har ont, tyvärr.

Annons:
Bellie
7/10/15, 2:25 PM
#14

Idag gick gränsen. Han trillade ur boet och kunde inte röra något så jag var tvungen att lägga i honom i huset igen. Jag har bett min mamma boka tid för avlivning om han inte har hunnit avlida innan vi kommer dit.

Min lilla pärla </3

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
7/10/15, 2:27 PM
#15

#14 Men stackaren 😢Han lider ju uppenbarligen så en avlivning är nog det bästa för honom. Lille vännen då 💔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anna O.
7/10/15, 3:02 PM
#16

Åh nej!! Håller med #15, antagligen så lider han.. Stackarna, kramar till er!

Anna O.
7/10/15, 3:03 PM
#17

Åh, när jag tänker efter så var min hamster likadan. När jag bar upp honom så låg han kvar, han låg bara i buren och rörde sig knappt. Vi han inte att boka eller åka in till veterinären eftersom han dog samma dag. Men, jag önskar er all lycka.

Bellie
7/10/15, 4:17 PM
#18

Tack allihopa för stödet, han lämnar oss snart!

Min lilla pärla <3 Kommer sakna honom enormt! 😭

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
7/10/15, 4:36 PM
#19

#14 Åh lillen!😢 Massa styrkekramar!🌺

Bellie
7/10/15, 4:38 PM
#20

Tack #19 

Lilla skrutten får ha det så bra där uppe! 😭💔🌺

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Tessan01
7/10/15, 4:42 PM
#21

#20 🤗

Bellie
7/10/15, 8:49 PM
#22

Nu är lilla skrutten i himlen.

Mamma ringde destriktvet och sa att han behövde avlivas. Och hon kunde möta upp mamma en liten bit från vår gård i "byn". Allt gick bra och han reagerade inte när sprutan gick in. Jag valde att inte följa med.

Innan mamma kom hem så bara låg han där och kunde inte röra sig. Han hade gjort på sig och kunde inte öppna ögonen.

Mamma skulle kolla om han ens levde när hon kom hem. Vi trodde att han inte gjorde det och det var en lättnad för att då har han ju slutat lida, men sedan tog han ett långsamt andetag. Sen så åkte mamma och avlivade honom.

Han hade nästan ingen puls när vet kom fram till platsen. Men det känns skönt. Nu har han sluppit att lida mer, och han har det säkert skönt i himlen!

Min lilla skrutt!

Tack för allt stöd ni har givit! 🌺

13-10/28-15-07/10

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
7/10/15, 8:56 PM
#23

Vila i frid! 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
7/10/15, 8:57 PM
#24

🌺

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
7/10/15, 10:43 PM
#25

Vila i frid! 🌺 Kram!

Upp till toppen
Annons: