Annons:
Etiketthälsa
Läst 1263 ggr
Simonärminhamster
2015-06-24 21:40

Vad kan guldhamstrar äta

Vad kan guldhamstrar äta och inte äta. Det finns många saker hamstrar inte kan äta. Skulle vi vilja veta mer om guldhamstrar. Så att min hamster får en bättre hälsa. Skriv i kommentarerna

Annons:
Majaa12
2015-06-24 22:03
#1

Foder finns att köpa på djuraffärer och på internet. Om du köper det där är det viktigt att kolla att det inte innehåller socker eller andra onyttiga saker. Du kan också blanda eget Foder, med hjälp av färdiga recept, det finns några här på sajten (under kategorin "kosthållning"). 

Som Färskmat kan du ge allt utom salt/kryddad mat, lök, citrusfrukter, stenfrukter och sånt som innehåller laktos. För mycket socker ska man också vara försiktig med. Vi har en tråd som innehåller mycket utav det man kan ge till sin hamster det är bara att trycka på ordet Färskmat så kommer det upp.🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

annlen68
2015-06-24 22:29
#2

Mitt bästa tips är att du går på biblioteket; där finns det hamsterböcker att låna. Sedan så finns massa info på denna sida; om du scrollar ner till vänster, i ett grönt fält, så finns bl a en rubrik om "kosthållning" + att du hittar massa mer info under de övriga rubrikerna 🙂

LakritsMaggie
2015-06-27 22:47
#3

 Man kan ge följande        köttfärs utan kryddor hemmagjort potatismos utan kryddor och mjölk och makaroner utan salt.    Det är mina tips.👍

Tessan01
2015-06-28 11:02
#4

#3 Mjölk är inte bra att ge, hamstrar är laktos-/mjölkintoleranta. De kan då få dålig mage, så mjölk är inget att rekommendera! ☝️

jossanElsa♥
2015-06-28 12:40
#5

#4 hon skre

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

jossanElsa♥
2015-06-28 12:40
#6

Hon skrev utan mjölk

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Annons:
Cireea
2015-06-28 13:31
#7

#4 Fast..det har jag aldrig upplevt. Att dom ska vara laktosintoleranta alltså. Jag har gett mina mjölkprodukter ända sedan jag började med hamstrar 2010 och det har aldrig varit något problem. ALDRIG.. 

Allt ska man ju ge med måtta så jag tror knappast hamstern mår dåligt av en ostbit ibland eller varför inte lite pannkaka liksom. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
2015-06-28 14:18
#8

Nu när jag läste en gång till så såg jag att det tillhörde samma mening…  Svårt att se om man ej skriver korrekt ibland… Varför skulle man ens ge mjölk till hamster? Vet inte hur jag tänkte där… 🤔

#7 Kan gått stämma, är bara något jag hört och läst.
Min har inte heller blivit dålig i magen av pannkaka heller.
Dock har jag hört att kompisens hamster blivit dålig, dock är det bara en av flera. Inte alla.

Men kanske att undvika om det går, man vet inte säkert 🙂

Upp till toppen
Annons: