Annons:
Etiketthälsa
Läst 627 ggr
[Fusion200]
6/22/15, 3:22 PM

djuraffärs inredning?

Köps från djuraffär med hamstrar? Tänker på papova nu, går det bra att köpa Inredning från djuraffär med hamstrar? Någon som fått hem något av det?

Går på zoo.se ibland och köper Inredning, mest till råttor då, men har köpt till hamster förut.

Räcker det med en ordentlig sanering med virkon? Gjorde inte det tidigare, tyvärr, så kan jag ha fått papova av inredningen? Han har absolut inga symptomer iallafall och inredningen var inte precis bredvid hamstrarna, utan långtbort ifrån dom, men jag tittade på hamstrarna utan att röra dom, dom är bakom glas.

Annons:
Whippet
6/23/15, 4:28 AM
#1

Fattar inte riktigt vad du menar.. Ska du köpa "begagnade" saker i djuraffären som andra hamstrar använt mst du sanera. Sakerna på hyllorna ska väl inte vara någon problem om det är inplastat eller dylikt

I'm out Vilar huvudet i handen

[HammyPaws]
6/23/15, 10:35 AM
#2

#1 Tror att TS undrar ifall personalen har smittat sakerna med papova, i och med att de har hamstrar i burarna. Om de fixar i en Bur med papova och glömmer tvätta händerna (eller tvättar händerna, papova försvinner väl inte av det?) - och sedan fixar till lite i hamsterhyllan - kan hennes hamster få papova då? Är sakerna liksom smittade med papova? Jag har ingen aning.

[Fusion200]
6/23/15, 12:39 PM
#3

.Ja, jag menar som #2 sa.

Cireea
6/23/15, 1:32 PM
#4

Beställ från nätet om du är osäker! 👍

Jag går inte ens in i djuraffärer längre och om jag gör det håller jag mig långt ifrån djurrummet. Sen köper jag bara in begagnade saker som stått tomma i flera år, nu var det dock två år sen jag köpte in begagnat sist men om det skulle hända är jag mycket noggrann med när det användes osv. 

Men man måste tänka lite såhär också, kan man verkligen isolera sig från allt? Nej, är svaret. Tänk dig att du åker stadsbuss och råkar sitta bredvid någon som har en hamster från djuraffär. Eller du är på Ica och någon råkar röra vid dig när ni går förbi varandra, personen i fråga har en hamster från djuraffär. 

Alltså det går inte isolera sig från omvärlden utan man får tänka steget längre. Däremot kan man undvika vissa saker, som att gå in i djurrummet på en djuraffär eller köpa in begagnade saker som en guldhamster nyss använt osv. 

Så med allt det här sagt, känn efter själv. Känner du dig säker med att köpa från en djuraffär? Är svaret nej, köp inte därifrån. Papova kan ju inte leva utan en värd men papova är ju lite tricky också då man inte kan så mycket om det. Man säger ju att burarna ska stå tomma något år innan man får använda dom om det funnits papova i dom och det gäller ju leksakerna också. Är det trä så ska man ju slänga det direkt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Whippet
6/23/15, 1:35 PM
#5

Jaha okej, det kan vara bättre att beställa ifrån nätet om du är osäker :)

I'm out Vilar huvudet i handen

annlen68
6/23/15, 7:11 PM
#6

Skulle vilja säga att risken att det ska följa med papovavirus hem, för att du köper (nya) saker i djuraffär, är obefintlig…så har jag aldrig tänkt. Däremot kan jag föredra att köpa på nätet för att det är billigare där..

Annons:
Upp till toppen
Annons: