Annons:
Etikettallmänt
Läst 1001 ggr
emilia_milen
2015-06-02 15:50

Skaffa hamster

Jag ska köpa en hamster men undrar om ni har något man ska tänka på? är de något speciellt jag bör undvika eller tänka på?

Jag har hört att guldhamser ska vara de lättaste för så är de va?

Hoppas någon kan hjälpa mig❤️

/EmiliaPussmun

Annons:
LillyAmanda
2015-06-02 15:57
#1

Viktigt att tänka på att risken för papova är relativt stor. Men köper man från uppfödare är den mindre. Sen finns det lite smått att tänka på som att buren inte ska vara för liten, Hjul i rätt storlek osv. :) Enligt mig är guldar det lättaste :)

**//Amanda

Mrsarrow
2015-06-02 21:05
#2

Köp av en uppfödare och inte djuraffär :-)

Majaa12
2015-06-02 21:57
#3

Kul att du ska köpa en hamster! Dom är verkligen underbara små djur. 🙂

Som de andra skriver, köp inte från djuraffär, köp från uppfödare! Uppfödare avlar på djur med bra temperament och ungarna är väl hanterade och tama när man köper dom.

Det behövs en Bur - så stor som möjligt med Bottenmaterial, matskål, vattenskål/flaska, skål med Sand som toalett och bad, Hus och gärna lite olika leksaker. Hamstervadd/bomull, saltsten eller mineralsten ska hamstern inte ha, även om många djuraffärer rekommenderar det.

Ett bra Foder är viktigt för att hamstern ska må så bra som möjligt och det ska innehålla olika saker. Här kan du läsa om några olika blandningar: http://guldhamster.ifokus.se/discussions/54f229c0ce12c43d3400445f-vilket-foder-har-du Det bästa är att blanda eget, annars finns det några bra i djuraffärerna. Hamstern behöver också ha grönsaker/ rå nötfärs/ barnmat m.m ett par gånger i veckan. 

Spara gärna undan någon tusenlapp om hamstern skulle bli sjuk och behöver komma till en veterinär, det kan bli dyrt.

Ställ gärna frågor om det är något du funderar på. Läs gärna våra artiklar också för mer information. 😉

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: