Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1960 ggr
Whippet
5/23/15, 2:54 PM

Växter i hamsterburen?

Hej!

Vilka växter kan man ha hos hamstern förutom plastväxter/Kattgräs? Funderar nämligen på att ha något grönt i buren, han är ingen hamster som tuggar på allt som han ser. 😉

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Whippet
5/23/15, 2:58 PM
#1

Har basilika och Oregano hemma, är det något man kan använda?

I'm out Vilar huvudet i handen

Fiona1234
5/23/15, 3:29 PM
#2

Jag har haft blåbärsris i en kruka och köpt persilja :) Skulle tro att oregano och basilika är lite för starkt.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Whippet
5/23/15, 3:49 PM
#3

#2 Synd att man bor i Skåne :( Oregano tror jag också kan va lite för starkt, men Basilika är väl inte så starkt för hamstern?

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
5/23/15, 7:26 PM
#4

Sitter med en planta basilika här hemma, kan jag stoppa in den i min hamsters Bur?

I'm out Vilar huvudet i handen

crimson
6/2/15, 1:57 PM
#5

Det är ofarligt att sätta in en växt som hamstern kan äta på, som inte är farlig för dem. Skulle räkna med att hamstern kommer gnaga på växten, och jag tror inte basilika är särskilt bra för hamstern. Däremot kanske du kan sätta i en kruka persilja eller så till hamstern, eller kanske sån där kruksallad en kan köpa på typ ica :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Candela
6/5/15, 10:24 AM
#6

Jag har en fråga om det här med kryddor. Salt är ju helt uppenbart skadligt, eftersom det påverkar njurarna. Men hur påverkar andra kryddor egentligen kroppen?

Chili kan jag förstå, det bränner ju rejält i munnen oech kan göra en dålig i magen i för stora mängder 😃 Men färska kryddor så som basilika och oregano, jag tycker inte att det borde vara för starkt? Ni nämner att persilja är okej, men jag själv tycker att persilja är i samma "styrka" som övriga färska kryddor.

Om hamstern tycker att det är för starkt så borde den ju inte fortsätta äta helt enkelt Glad Min erfarenhet är tvärtom. Har någon gång ibland gett tidigare hamstrar något enstaka basilika-blad, och det är typ det godaste som finns enligt dem 😃

Annons:
Fiona1234
6/5/15, 4:45 PM
#7

Basilika och oregano är väl inte starka på det viset, utan en väldigt stark och intensiv smak som inte är så bra för deras magar. Persilja är ändå mer milt och inte alls lika starkt på samma sätt, svårt att förklara :P Hamstrar är ju allätare, så skulle du ge dom en chili så skulle dom äta den med :P

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: