Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 666 ggr
annlen68
5/21/15, 9:21 PM

Orolig - hon sover så mycket

Vår guldhamsterhona Molly, 10 månader, sover så mycket nu - om man jämför med i höstas t ex. Hon kan gå och lägga sig mycket tidig morgon, kanske runt 4-5 och om vi väcker henne vid 20-tiden så är hon fortfarande väldigt trött och orkar inte leka något. När hon kommer tillbaka till buren så kan hon sova till midnatt, sen vet jag inte hur länge hon är vaken. Känner mig så orolig att något är fel :(   Är det vanligt att hamstrar kan vara så här trötta?

Annons:
Nattis.
5/21/15, 9:30 PM
#1

Det kan vara så med hamstrar ibland, min brukar te x vara jätte pigg ibland och han är 10 månader och ibland är han trött en lång period, det är inget du behöver vara orolig för 🙂

annlen68
5/21/15, 9:45 PM
#2

Hoppas du har rätt 🙂

Anna O.
5/22/15, 7:58 PM
#3

Om ni väcker henne varje dag, som jag antog i texten så kan hon vara trött i början. Helst ska hon få vakna när hon känner för det! Hamstrar är nattdjur och brukar oftast inte vara vakna på dagen. Det finns hamstrar som har vänt på dygnet, men om du väcker henne varje dag så tycker jag du ska sluta med det och låta henne vakna när hon vill! Hoppas det går bra för er och att jag inte missförstod texten :)

annlen68
5/22/15, 10:55 PM
#4

#3  Jag vet att hamstrar är nattdjur, och det är inte så att vi bara plockar upp henne. Vi krafsar lite i spånet och fixar lite i buren så bruar hon vakna. Tycker det är bättre än att hon aldrig får möjlighet att komma utanför buren vilket skulle bli fallet om hon skulle sova tills hon vaknar. Dessutom kissar hon i sitt sovhus så bomaterialet måste bytas varje dag. När vi väcker henne så har hon ju sovit i runda slängar 16 timmar..

Upp till toppen
Annons: