Annons:
Etiketterplanerade-kullarkulltrådar
Läst 1851 ggr
Miilla
2015-05-19 22:32

Idaho x Dash

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Nu äntligen kommer min efterlängtade kull!

Dash och Idaho parades förra lördagen så hon är nu inne på tionde dygnet. Hon har hittills inte visat någon brunst så förhoppningsvis finns det små bebisar därinne Kär

Lite mer info om föräldrarna:

Idaho: Brunörad Sobel LH

En kille på 1,4 år, uppfödd av mig. Han är hur lugn och trygg som helst. Min lilla fina pojke som dessutom har smeknamnet "minipojken". Är väldigt aktiv om kvällarna, lyssnar till minsta ljud och står på två ben mer än fyra SkämtarSpringer gärna i rasthagen tills han är trött, då lägger han sig och vilar i mattes eller husses famn KärHjärta

Rainbow Dash: Offwhite Rex Satin LH

Fina lilla Dashie, så otroligt bestämd liten tjej. Hon är väldigt rolig och social. Gräver vart hon än är, hon är dessutom en stensamlare då hon snor med sig stenar i kindpåsarna från rasthagen. De ska minsann ligga bredvid henne i sängen, haha SkrattarHon har en enormt stark personlighet och kan man annat än älska de små krulliga morrhåren Hjärta

Ungarna:

Om Dash är dräktig så föds ungarna den 25 maj. De kommer vara registrerade i svenska hamsterföreningen och ha stamtavla.

Beräknade färger: Creme, Offwhite, Sobel, Silversobel

Bö offwhite, Bö sobel, Bö silversobel, Caramell, Rö Offwhite, Rö bö offwhite,
Rö creme, Mink, Silvermink, Rö Caramell, Koppar, Silverkoppar.

Hårlag: Långhår, rexbärare. Eventuellt satin eller rex eller både och. 

Jag håller på att jobba på en hemsida, kommer bli en väldigt enkel dock men där kan ni bland annat läsa lite om mig och se bilder på mina hamstrar, tidigare kullar, kommande kullar, nyheter m.m. Länkar till den när den är klar Glad

Lite bilder på föräldrarna från deras romantiska dejt 😉Stackars lilla Idaho som är helt slut.

Annons:
Cireea
2015-05-19 23:38
#1

Ååh så mysigt! 😍Systern har redan fått sin kull, en underbar hög med bebisar!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miilla
2015-05-20 00:49
#2

#1 Ja, jag ser verkligen fram emot detta, saknar att höra små bebispip :) Åh mys, vad heter hon?

Cireea
2015-05-20 00:51
#3

#2 Det kan jag förstå! Jag hoppas på massa bilder 😃

Svartörat's Fluttershy heter hon 🙂Hon fick sin kull hos uppfödaren men eftersom hon är borta på praktik så har jag fått låna hem hela kullen 😃 Ska själv behålla en hane ur kullen som fångade mitt hjärta helt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miilla
2015-05-20 10:41
#4

#3 Det lär det bli om jag känner mig själv rätt, tar bilder är typ den enda jag gör när jag har en kull 😃

Åh vilken lyx du har, haha 😉

crimson
2015-05-20 15:20
#5

Följer denna :D otroligt fina föräldrar! 😍 Är eventuellt intresserad av en rex-hona, färg spelar ingen roll 🙂

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Fiona1234
2015-05-20 19:09
#6

Ååh, lycka till! :D Syrran hälsar till Idaho :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Miilla
2015-05-21 12:14
#7

#5 Jag skickar ett PM till dig  :)

#6 Tack tack! Idaho har skött sig bra hittills 😉Han hälsar tillbaka till syrran så gott :)

Miilla
2015-05-25 09:12
#8

Nu ikväll/natt är Dash beräknad att föda. Hon är väldigt rund om magen så det är garanterat bebisar där 😍

Cireea
2015-05-25 11:01
#9

Håller tummarna! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miilla
2015-05-28 09:42
#10

Det har inte riktigt gått som jag hade hoppats på. Jag tror att jag stressade Dash när jag tog bort hennes Hus hon brukade sova på morgonen (hon födde sedan på natten) Ville att hon skulle få mer plats och kunna burra ner sig ordentligt med bebisarna i spånet och bäddmaterialet. Insåg att det var för sent för att göra något efter hon hade fött. Det föddes 5 stycken stora friska ungar. Hon verkade jättestressad över att hon inte visste vart hon skulle sova utan bytte nog sängplats varje timma. Bebisarna följde med i början men sen blev de kvar. Tror de dog av svält och att de inte fick tillräckligt med väme. Så himla ledsen över detta, och besviken på mig själv. Planerat denna kullen länge och såg så mycket fram emot den

Ska vänta i 2 månader, tycker jag att Dash och Idaho är i bra skick så kanske jag tar kullen i slutet av sommaren. Båda börjar ju bli gamla nu :(

crimson
2015-05-28 11:30
#11

Åh, vad sorgligt :( Beklagar sorgen. Hoppas Dash och Idaho repar sig snabbt 🌺

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Cireea
2015-05-28 12:32
#12

Nej vad tråkigt att höra 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mrsarrow
2015-05-28 14:19
#13

Åh vad tråkigt :-(

Annons:
Upp till toppen
Annons: