Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 700 ggr
mabrigawilly
5/16/15, 1:12 PM

Hjul?

Har ni Hjul i buren till eran/era guldhamstrar? Fördelar? nackdelar?

Annons:
Cireea
5/16/15, 1:33 PM
#1

Jag har Hjul till vissa men inte alls till alla. Jag har några som inte använder Hjul alls och då har dom såklart inte ett, det skulle bara ta onödig plats. Sen har jag två hamstrar som är lite äldre så dom har inte heller Hjul då dom inte riktigt orkar med att springa i dom längre. 

En klar nackdel som jag ser är att många tror att bara för att en hamster har ett Hjul så måste den inte komma ut ur buren, men det är givetvis fel. Hjulet ska ju inte ersätta vistelsen utanför buren utan den ska ju bara komplettera upp utifall hamstern har extra energi efter att den varit ute och fått utforska omgivningarna. 

Fördelarna är ju just att hamstern kan hålla sig sysselsatt i någon timme ensam utifall att det skulle behövas. Men man måste såklart hålla koll så hamstern inte börjat springa maniskt i hjulet utan att äta/sova/göra sina behov osv. Hamsterns liv ska ju inte drastiskt ändras till att den bara springer i hjulet, då bör man genast ta bort det och testa introducera det någon timme per dag bara.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Anna O.
5/17/15, 8:36 PM
#2

Jag har en äldre hamster som älskar att springa i Hjul, på kvällen hör jag hjulet rulla en stund. Finns ju vissa Hjul som är sämre eftersom hamsterns tass kan fastna i hjulet och om hjulet fortsätter att rulla när tassen har fastnat så kan den bl.a bryta tassen. Det hjulet är gallerhjul, du kan googla där har ganska många skrivit några negativa kommentarer om det hjulet.

LillyAmanda
5/17/15, 10:06 PM
#3

Jag har Hjul till mina. Alla 3 (2 om man inte räknar med dvärgen) gillar sina Hjul. Den ena gulden springer kortare stunder och den andra springer lite längre. Har aldrig varit med om skador orsakade av Hjul så finns väl inga nackdelar sålänge man har ett bra Hjul och hamstern gillar det.

**//Amanda

Upp till toppen
Annons: