Annons:
Etikettkosthållning
Läst 858 ggr
Jegiro
5/11/15, 8:15 PM

Få upp hamster i vikt?

Har en hamsterkille på 7mån som bara inte vill lägga på hullet. Han är känns inte benig och så, men väger ändå bara 140g. Är det inte lite för en vuxen hamster?? Han får dagligen grönsaker, Färskmat flertalet gånger i veckan (barnmat, köttfärs, gröt osv) och har fri tillgång till "torrfoder". Han hatar torrfoder. Gör egna blandningar med olika basfoder, och blandar med allt möjligt gott som en hamster kan tänkas vilja äta, men han rör det knappt. Sticker till honom nötter som han älskar och de ska ju vara feta? Vad mer kan jag ge honom??

Annons:
Cireea
5/11/15, 8:29 PM
#1

Haka inte upp dig på vikten i sig, alla hamstrar är olika (precis som vi människor). Känn istället på hans hull och se på hans kropp. 🙂 

Sen är det så att vissa hanar är lite slimmare (alltså smalare) och vägrar gå upp i vikt vad man än gör. Jag har en sån hane hemma, han har alltid varit smal oavsett hur mycket jag proppat i honom. Men han har aldrig varit benig så jag stirrar mig inte blind på vikten utan så länge han haft nog med hull och känns bra i kroppen så har han fått vara.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jegiro
5/11/15, 8:37 PM
#2

Vad skönt att du säger det :) antar att jag bara har en liten kille. Så länge han är pigg och frisk är jag föad :)

Jegiro
5/11/15, 8:38 PM
#3

Nöjd *

Upp till toppen
Annons: