Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 1259 ggr
Hells Angel
4/23/15, 7:43 PM

Ungar!!!

Hej, jag var hos min kompis idag och när jag kom hem så skulle jag titta till min lilla hamster, jag "kallade" på henne och hon kom men var lite darrig, jag lyfte upp henne och såg att hennes mage var helt blodig och att nått som såg ut som moderkakan var på väg ut, jag la ner henne och då födde hon där (utanför boet), hon började slicka ungen och så.

Jag gick iväg för att inte störa och när jag kom tillbaka satt hon på samma plats men ungen var borta, så antingen åt hon den eller lämna den i boet. Vi fick en skymt in i boet och där såg vi 4 - 5 ungar och hon höll på att föda en till!  

Det här är min första kull och jag är sååååå stressad! Hur nära boet kan man vara? Hur stor chans är det att hon dödar dem? Ska man hålla sig utanför rummet eller? 😕🙂❤️

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Cireea
4/23/15, 7:54 PM
#1

Bara för att inflika, det kan ju vara bra om du tar reda på sådana här saker innan du tar kullen. Jag tycker jag läser alldeles för ofta om folk som tar kullar men som inte har en aning om vad dom ska göra när ungarna kommit. 

Låt boet vara helt och hållet. Ju mer du petar desto större är risken att hon äter upp ungarna. Jag brukar ställa honor med ungar i sovrummet där vi är minst för då har dom det tyst och lugnt. Jag börjar inte röra förrän dom är 12 - 14 dagar gamla, ibland tidigare men bara om jag känner att honan klarar av de.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hells Angel
4/23/15, 9:07 PM
#2

Jag har läst om det innan men blev så stressad, dem är i sovrummet men jag sover nu i ett annat rum för att inte störa dem…. .___________.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Upp till toppen
Annons: