Annons:
Etiketthälsa
Läst 1608 ggr
[Nathalie.]
2015-04-22 16:38

Min hamster dricker hela tiden

Min hamster dricker för tok mer än vad han gjort förr. Han är uppe på morgonen, dagen och kvällen för stt dricka. Han står och dricker ganska länge, upp till minuter. Det är inte för solen eftersom solen inte lyser in i rummet eller att det är för varmt. Är det viktigt att Veta så är han 3 och ett halv. FÖRRESTEN jag är INGET troll, så alla vet. Inga kommentarer om gamla inlägg tack, vill bemötas av trevliga personer på iFokus.

Annons:
Leritza
2015-04-22 16:49
#1

Kan va ökad törst p.g.a. sjukdom, t.ex. diabetes. Kan också va för att det börjar bli varmare ut dvs. temperaturen inne stigit om en bara lite.

Kan va att flaskan läcker så han dricker mer när det finns vatten.

LillyAmanda
2015-04-22 16:59
#2

Diabetes är relativt ovanligt när det handlar om guldhamstrar. Men det kan vara diabetes eller annan sjukdom. Är du säker på att han dricker så mycket på dagarna? Jag tänkte om du är i skolan på dagarna?

**//Amanda

[Nathalie.]
2015-04-22 21:34
#3

Flaskan läcker inte :) #1 Ja, han började dricka ovanligt mycket från helgen tills nu. Det enda han gör uppe är att dricka, ska fylla hela på morgonen imorgon och kolla på kvällen hur mycket som är kvar.. Just nu är det mindre än halva kvar, och den var helt full innan. Annars är han väldigt pigg, mår bra och är glad :) och ja jag är i skolan på dagarna men när jag är hemma så dricker han för fullt, men i helgen var jag hemma och då drack han på morgonen, osv. Har aldrig sett honom dricka så mycket faktiskt #2

VickyF
2015-04-23 23:39
#4

Jag beklager att säga det här, men om du inte har tenkt tanken själv än önskar jag säga det så du kan förberäda dig. Om han är 3,5 år gammal så är det ju närliggande att tenka att det är på grund av hög ålder, och att organen börjar få nedsatt funktion. I det här fallet njurerna eftersom han dricker så mycket. Du kan ju t.ex. sätta inn en vattenskål också, ser för mig att det är lite mindre ansträngande att drycka från om det drickes mycket. Låt oss hoppas att jag har fel 🤗

Tenk igenom vad han har ätit den senaste tiden. Han kanske har fått i sig något som verkar vätskdrivande?

[Nathalie.]
2015-04-24 08:31
#5

Nej, nu blev jag väldigt ledsen.. (Inte för att det du skrev, inte ledsen på dig utan att om han kanske förbereder sig för att dö) Hoppas verkligen inte det är det.. Han har även börjat hicka de två senaste dagarna) Då hickar han minst sju gånger när han vaknar.. Men han har fått sallad, ost och vanligt Foder som han har fått under dessa åren #4

Evovva
2015-04-24 09:14
#6

Vet inte om du är ett troll eller inte men tycker det är konstigt med vissa saker du skriver helt klart. Verkar också som du har flera konton du använder . Tycker annars det är konstigt att 2 användare helt plötsligt skriver: Att hamstern Hickar minst 7 gånger . Det är skrivet idag med 1 min mellanrum. Tror att du och Anna O är samma person. Så har svårt att ta något du skriver på allvar faktiskt.

Annons:
[Nathalie.]
2015-04-24 11:04
#7

Jag är varken ett troll eller har flera konton, jag kan svära och lova dig det. Okej, så det är bara min hamster som hickar? Jag lovar dig, jag har endast ett konto. #6

Majaa12
2015-04-24 15:39
#8

Jag låser tråden, TS har tagit bort sitt konto.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: