Annons:
Etikettallmänt
Läst 2181 ggr
[Nathalie.]
4/11/15, 2:57 AM

HJÄLP HAMSTER ETT BORTAPPAT BEN

HJÄLP MIG JAG SKULLE GÅ OCH LÄGGA MIG MEN DÄR SER JAG MIN HAMSTER TJUTA JAG BLEV SÅ RÄDD OCH JAG SKREK PÅ MIN MAMMA MEN HON SOV KLOCKAN VAR JU 2 så AA MEN HAN HAR BARA ETT BEN ÄR DET FLR ATT JAG RÅKAE TRAMPA PÅ HAN ELLER VA?

Annons:
*~HamsterHamster~*
4/11/15, 5:39 AM
#1

Det här känns konstigt…Vet inte om det är verkligt…

Blöder han inte? Har han tappat ett ben eller har han bara ett ben kvar? Känns lite konstigt.

Om han bara har ett ben kvar avliva den, Har den tre ben kan den fortfarande ha ett rätt okej liv och det brukar gå.

Du trampade på honom och hamstrar har ganska "mjuka" ben så visst kan det hända.

Aja om han Blöder ring veterinären också om det är mitt i natten brukar finnas nödmottagning, annars såta bommull och torka också om det är ganska länge sedan du skrev här, undra vad som hänt.

Eller har du kanske kollat fel i shocken?

Edit: Såg dina andra inlägg, det är inte kul att leka troll på det viset, Antingen är du ett litet barn eller väldigt omogen. Om du nu trollar.(lite konstigt vad som händer med din hamster inom kort tid)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Nathalie.]
4/11/15, 10:14 AM
#2

Åkte till veterinären han mår jätte bra och år lugn jag är inget troll och det tog jag illa upp :( #1

Anna O.
4/11/15, 10:22 AM
#3

Säkert att han tappade ett ben? Det lät rätt orimligt.. Visst det kanske har hänt men jag bli osäker från ditt andra inlägg när du kastade iväg din egna hamster. Me om du inte är ett troll, så är du inte det!

[Nathalie.]
4/11/15, 10:24 AM
#4

Asså jag har åkt till veterinären och hon sa att han mådde bra så sluta bara jag blir besviken när ni säger troll till mig :(

Anna O.
4/11/15, 10:26 AM
#5

Jag sa dock att du inte är ett troll. Gud vad bra att du åkte till veterinären

[Nathalie.]
4/11/15, 10:33 AM
#6

Okej men #1 är jag lite less på att jag blir kallad troll är. Inget nån vill bli #5

Annons:
*~HamsterHamster~*
4/11/15, 10:44 AM
#7

Jag sa också om du nu trollar.  Det är väldigt orimligt när en sak av orimliga renföljder händer, Först att slänga sin hamster mot vägger och den skriker, sedan tarmpa på den och den skriker och tappar ett ben och båda gångerna skulle du ju egentligen ha din mamma som är veterinär och så åker du till veterinären och alla som är intresserade av det här tråden vet fortfarande inte om hamstern verkligen tappat ett ben, inte konstigt att man blir kallad för troll då tycker jag.

Men om den mår jättebra har den inte tappat något ben och du råkade kolla fel i shocken? Jag är fortfarande förvirrad.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Mirre395
4/11/15, 10:55 AM
#8

Kan det vara så att du använder hamstervadd/bomull (om du gör det, ta bort genast) och att hamstern fastnat eller stoppat blodcirkulationen med trådarna och att benet på så vis ramlat av? Nu har jag inte följt hela tråden, men jag hoppas att det löser sig.

Cireea
4/11/15, 2:53 PM
#9

Nathalie, du har skrivit en tråd om att du slängde iväg din hamster och nu har den plötsligt tappat ett ben. Jag börjar känna dåliga vibbar från dig med tanke på hur du uttryckt dig i andra trådar där vi varit tvungna att ta bort din kommentar.

Jag ger dig en varning för ditt beteende på sajten.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

vallhund
4/11/15, 4:39 PM
#10

I din andra tråd var din mamma veterinär, samt att du drämde din guldhamster i väggen/golvet i protest.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Nathalie.]
4/11/15, 6:20 PM
#11

Min mamma är veterinär, men hon har inte utrustningen som Man behövde. Vi åkte till akuten hos veterinären, det var ingen skada på hamstern utan det var bara ren Shock #9 #10

Cireea
4/11/15, 6:22 PM
#12

#11 Ingenting du skriver går ihop…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

vallhund
4/11/15, 7:21 PM
#13

#11 Hade jag varit din mamma hade jag avlivat hamstern direkt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
*~HamsterHamster~*
4/11/15, 7:31 PM
#14

#13 Om hamstern skulle kunnat fortsätta leva skulla jag aldrig mer låta mitt barn ha något djur och inte avliva en hamster som kan fortsätta leva.

Okej, din mamma hade inte utrustningen man behövde och ni åkte till akuten för att inse att hamstern bara står under shock? Det behövs inte mycket utrustning för att se om ett djur står under shock eller om det är allvarligt skadat.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Cireea
4/11/15, 7:34 PM
#15

Men herregud, på riktigt. Hur kan en hamster bara tappa bort ett ben?! Eftersom TS skriver oerhört osammanhängande så är det svårt att avgöra hur det här gått till men utifrån min tolkning så klev TS på sin hamster och plötsligt var ett ben borta? 

Sen är det extra intressant att BÅDA gångerna så händer följande: 

  1. Du har på något sätt skadat din hamster och du skriver att läget är akut
  2. Din mamma är veterinär men kan inget göra 
  3. Du har helt plötsligt åkt till veterinären som sagt att hamster är i chock men ingenting mer än det.

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

*~HamsterHamster~*
4/11/15, 7:38 PM
#16

#15 Antagligen så är inte ens ett ben borta eftersom hamstern mår bra plötsligt…

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Tilde]
4/11/15, 8:13 PM
#17

Känns som om när man skriver flera gånger att man inte är troll och blir "ledsen" över det så stämmer nog påståendet ändå.

*~HamsterHamster~*
4/11/15, 9:51 PM
#18

#17 haha leker troll och sedan försöka få dåligt samvete i de människor som kallat en troll =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

crimson
4/12/15, 1:49 PM
#19

Sist du skrev ett inlägg om att du hade kastat iväg din hamster sa du att du skulle sälja djuret. Du kan uppenbarligen inte ta hand om djur och bör inte ha något, om det du skriver är sant, vilket jag tvivlar rätt mycket på.

Skulle sätta min högra hand på att det är ett troll dock.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[Nathalie.]
4/14/15, 3:36 PM
#20

Jag är inget TROLL

Annons:
CamillaS
4/15/15, 8:33 AM
#21

Nathalie seriöst! Om du verkligen inte är ett troll hoppas jag att du säljer din hamster snarast som du sa att du skulle göra i din andra tråd. Du kan uppenbarligen inte ha en hamster så som du behandlar den! Jag har väldigt svårt att tro att den bara är i "chock" utav att ha tappat ett ben, den borde isåfall ha väldigt ont och ett sår som kanske blöder? Och att veterinären enbart skulle konstatera chock på din hamster och inte göra något åt benet har jag väldigt svårt att tro på. Ne du får nog berätta mer detaljer kring detta om det nu ens är sant.

Dvärgvädur
4/16/15, 7:21 AM
#22

Nu hänger jag inte med men orkar inte lägga mig i egentligen…

Har din hamster bara ett ben kvar eller har den tappat ett ben?

Jag håller fullständigt med alla andra, allt du berättar är helt overkligt och om du vill att vi ska tro dig, kan du berätta allting i detalj och från början?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

lollynonna
4/16/15, 8:46 PM
#23

Vet du att nu räcker det. Du är inget skogstroll med tjorvigt hår nej,men ett internet-troll. Vet du vad det betyder? Med troll menas det att du skriver saker som inte är sant,för att få reaktion från andra människor. Det kallas att du provocerar någon.

 Och jag har läst din andra råd,även om du har grov ADHD så är det absolut aldrig någon ursäkt för att man kastar iväg ett djur. Jag har också humörsvängningar och kan bli riktigt arg, men jag går inte och hämtar mina djur och slänger iväg dem. Och hur kommer det sig att du trampade på hamstern? Jag skulle inte tro att din mamma är veterinär,är man det så borde man kunna mer,ursäkta men så är det. 

Vill du att någon ska ta dig seriöst,så överdriv inte,ljug inte,och framförallt så trolla inte på sajter,händer det något på riktigt så kanske ingen tror dig?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[TheOutstandingGirl]
4/17/15, 9:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

[Nathalie.]
4/17/15, 9:55 PM
#25

Dock trampade jag aldrig på hamstern, utan fick av ren chock och fick åka till akuten om det skulle vara något. Jag håller med..vissa skrev att jag skulle kollat om det var ett ben där men jag vågade inte för jag trodde att hamstern hade ont och att det skulle vara ett sår på benet. Jag är inget troll, JAG ÄR INGET TROLL. Sluta bara, jag har vart ärlig en gång men nu vet jag att jag inte ska skriva på denna sidan mer, blir ju bara illa behandlad. Jag lämnar denna sidan nu och vänder mig till en annan sida, så slipper ni tjata om att jag är ett troll. #24 o alla andra OCH detta är inte FAKE

lollynonna
4/17/15, 9:56 PM
#26

#25 Du skrev att du trampade på den men ok…?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Cireea
4/17/15, 10:03 PM
#27

#25 Jag förstår om du blir upprörd över att bli kallad troll men ärligt talat kan jag inte göra annat än att förstå VARFÖR du blir kallad troll eller varför folk blir upprörda. Snälla, läs det du suttit och skrivit till oss här inne. Inte nog med att du kastade iväg din hamster och sedan sa att du skulle sälja den vilket du inte gjort utan nu har även hamstern tappat ett ben och sedan påstår du att din mamma är veterinär men kan inte ens avgöra att djuret är i chock. Ingenting du skriver går ihop och jag har full förståelse till alla dessa starka reaktioner för även jag känner mig helt förfärad över att läsa det du skriver. 

Vilket fall som helst.. nu låser jag denna tråd för vi kommer ingenstans.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: