Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1811 ggr
Nattis.
4/6/15, 8:41 AM

Kan hamstern drömma??

Min hamster låter lite på morgonen och han typ pratar är det att han drömmer?

Annons:
[Simossonna]
4/7/15, 7:53 PM
#1

Hur ung är din hamster? Bäbis hamstrar skriker när de sover, det är helt normalt. Om vuxen hamster (4månader) skriker beror det oftast på ilska.

Evovva
4/8/15, 11:32 AM
#2

Mina är ett och snart 2 år. Dom mumlar eller låter alltid när dom sover. Låter riktigt roligt tycker jag.

Cireea
4/8/15, 5:20 PM
#3

#1 Och vad baserar du den faktan på? En hamsterunge som skriker kan lika gärna vara livrädd. Om en vuxen hamster skriker i sömnen så behöver det inte betyda något särskilt mycket mer än att den just drömmer. Precis som unga hamstrar. 

Allt beror på sammanhanget. Sover en hamster och lever om så drömmer den men om den är vaken så kan den ha blivit skrämd eller kanske gjort illa sig, oavsett ålder. 

Mina hamstrar lever om när dom sover, blandade åldrar är dom allihopa. Det vanligaste är att dom grymtar lite eller som #2 säger "mumlar" i sömnen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Nattis.
4/8/15, 10:26 PM
#4

Han är snart 1 år och han skriker inte direkt han pratar på sitt sett

Cireea
4/8/15, 10:48 PM
#5

#4 Han drömmer garanterat! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Simossonna]
4/9/15, 5:36 PM
#6

#3 Okej, då vet jag också. Jag vet i alla fall vart jag ska gå om jag behöver hjälp. Du verkar vara en erfaren hamster uppfödare. Jag har bara läst i böcker och tagit fakta därifrån jag har inte pratat med någon annan om hamstrar. Tack för att du är inne ofta och hjälper folk :3

Annons:
Upp till toppen
Annons: