Annons:
Etiketterplanerade-kullarkulltrådar
Läst 1750 ggr
Fridelin
4/4/15, 3:43 PM

Cornelius&Ayla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

I mitten av april ska jag försöka para Ayla och Cornelius! Så förhoppningsvis blir det ungar här i slutet av april/början av maj! Cornelius är Silvergrå bö Umb LH, och min egenuppfödda kille. Han har ett underbart temperament och är en lugn och fin kille. Ayla är Normalfärgad LH och bärare av både rost och rödögt. Hon kommer från Mapilamis och är en ganska aktiv tjej. Hon är väldigt snäll och go hon också. Förväntade färger: nf, nf umb, rost, rost umb, sg, sg umb, sg bö, sg bö umb, creme, caramel, sobel, sobel bö, offwhite, offwhite bö, silversobel, silversobel bö. Om Cornelius är bärare av rödögt kan det komma! Alla ungar blir långhåriga. Ungarna kommer ha stamtavla och bli registrerade i SHF. Bilder på föräldrarnas stamtavlor kommer efter påsk när jag kommer hem. Jag finns i Ljungskile ca. 8 mil norr om Göteborg, men transport brukar gå att ordna. Är du intresserad av en unge så kan du skicka ett PM! Intresselista: Jag: Hona Tinna: Hane, ev. Silvergrå.

Annons:
Fridelin
4/13/15, 9:25 PM
#1

Idag har det hänt grejer här hemma.;) Så nu hoppas vi på bebisar om 16 dagar!!!:D

crimson
4/13/15, 10:27 PM
#2

Sätter en tass här, spännande och se om det blir något :D

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

VickyF
4/15/15, 5:48 PM
#3

Spännande kull! Skal bli roligt att följa 😃

[[tjattehonung]]
4/16/15, 3:41 PM
#4

åh vad roligt, hoppas verkligen det blir nåt nu! :)

Fridelin
4/16/15, 7:29 PM
#5

#3 Tack, ja visst är det! #4 Jag veert! Det får vi hoppas:D Du får komma och hälsa på då?;) Hälsa till den blivande fastern och farfarn?;)

Fridelin
4/27/15, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Dag 14 idag och hon är riktigt fet Ayla.;) Hor många bebisar tror ni det blir?

Annons:
crimson
4/27/15, 9:56 PM
#7

4! möjligen 5…. eller 7, haha

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Fridelin
4/29/15, 4:16 PM
#8

Hör pip från buren!!!:D

Ellys
4/29/15, 5:30 PM
#9

Föräldrarna är jättefina 😍 Du får lägga upp bilder på bebisarna! :)  (i framtiden såklart)

crimson
4/29/15, 5:42 PM
#10

Åhhh, jag väntar spännt på uppdateringar :D

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Fridelin
4/30/15, 10:31 PM
#11

Jag tycker mig ha sett tolv ungar! Tror det finns både svartögt, brunögt och rödögt:D Ayla är en jättebra mamma!

Tina Torstensson
4/30/15, 11:24 PM
#12

Åååh, vad spännande! Jag (vi) längtar efter att se vad det blir för något! 😃

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

Anna O.
5/4/15, 8:02 AM
#13

Spännande!

Annons:
Fridelin
5/6/15, 11:27 PM
#14

Idag är ungarna en vecka och det är fortfarande 12 st:D Ayla är en supermamma! Idag har jag kollat kön och färger. Tror det är 7 honor och 6 hanar. Något kan ju ändras och vissa färger är jag inte säker på men så här ser mina gissningar ut nu: Hona- ljus sö Hona- ljus rö Hona- normalfärgad ev. silvergrå Hona- rost/silvergrå bö (umb?) Hona- rost/silvergrå bö Hona- rost/silvergrå bö Hona- mink/silvermink/koppar/silverkoppar Hane- silvergrå (umb?) Hane- ljus rö? Hane- normalfärgad Hane- normalfärgad Hane- silvergrå Har plats kvar på intresselistan!;)

Fridelin
5/8/15, 10:15 PM
#15

Här kommer lite uppdaterade färger. Namnen är pågång! Honor: Offwhite sö Mink? ev. silvermink, koppar, silverkoppar Cinnamon/Rö rost Bö Silvergrå Bö Silvergrå Bö Silvergrå Silvergrå Hanar: Cinnamon/Rö rost Silvergrå Silvergrå umb Normalfärgad Normalfärgad

crimson
5/11/15, 12:36 PM
#16

Jag är eventuellt intresserad av en bö silvergrå eller mink, kön har ingen betydelse!

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Cireea
5/11/15, 1:04 PM
#17

*följer*


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: