Annons:
Etikettallmänt
Läst 1540 ggr
Cireea
3/28/15, 5:41 PM

Dagens + och -

I den här tråden är det tänkt att man ska skriva "Dagens plus",  "Dagens minus" eller både och om man har flera saker som hänt under dagen. Era plus och minus måste relatera till hamstrar. 

Dagens + kan exempelvis vara att ni beställt hem nya saker till er hamster. 
Dagens - kan exempelvis vara att er hamsters Bur gått sönder.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
3/28/15, 5:48 PM
#1

Dagens - 
Katten hoppade upp på Seth's Bur som rasade i golvet på grund av att katten landade på kanten av buren. Buren gick sönder i botten och var bara att kasta.. 

Dagens + 
Däremot så klarade sig Seth utan några som helst skador och han fick flytta in i en ny Bur med en gång. Nu sover han så gott i en enorm koja med toapapper.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
3/28/15, 6:58 PM
#2

#1 Vilken tur att Seth klarade sig! Dagens + Caranthir äter allt ur sitt nya Foder som jag har blandat till henne.(Började med det idag) Dagens - Har inget att skriva här än…. :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
3/28/15, 7:09 PM
#3

#2 Du behöver inte skriva ett + och ett - om du inte vill. Du kan alltid välja det ena eller det andra. Vissa dagar kanske man bara har positivt att skriva medans andra är blandad 🙂

Och ja, jag fick panik när jag hörde smällen från buren. Jag rusade in i köket där Seth står och fick tårar i ögonen när jag inte såg några rörelser bland spånet men så tittade han äntligen fram. 🥵Inte för att katten skulle ha tagit honom utan mer för att jag var orolig att den plötsliga flygturen skulle skrämt ihjäl honom eller något.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fridelin
3/29/15, 1:34 PM
#4

Dagens +: Har groddat linser för första gången och det var väldigt populärt!

Mrsarrow
3/30/15, 6:00 AM
#5

Dagens +: har gjort iordning buren till vår nya guldistjej som kommer hem om några dagar, en cremefärgad långhårig hona, längtar verkligen!

Cireea
3/30/15, 12:54 PM
#6

Dagens -  
Jag måste städa grabbarnas Bur igen. Dom är sådana grisar dom där tre alltså. Notera att det är hamsterungar så det gör inget att dom bor tillsammans.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Nampheet]
3/30/15, 5:09 PM
#7

Dagens+ När jag kom hm från skolan va min nya hamster vaken Dagens- Har inte bestämt namnet till han än :(

Fluffinen
3/30/15, 7:52 PM
#8

Dagens + Våran hamster Lulu fick ny Sand att leka med idag och lite godis o extra god mat

Dagens - Lulu har börjat lukta riktigt illa och vi kommer inte på va de är.

Cireea
3/30/15, 7:58 PM
#9

#8 Kan det kanske vara så att LuLu brunstar? 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fluffinen
3/30/15, 8:12 PM
#10

De kanske de kan vara, hur luktar det typ? 
Vi upptäckte igår att hon luktade typ ruttet men de var bara på en del av ryggen och bakåt, kan de vara brunst? Nog lär man sig nått nytt varje dag!🤔

LillyAmanda
3/31/15, 9:12 AM
#11

Dagens +

Sotis gick upp i handen självmant (har aldrig hänt under den tiden jag har haft henne)

Dagens - har jag inget 🙂

#10 Det kan mycket möjligt vara brunst.😉

**//Amanda

Tipsi3
3/31/15, 1:05 PM
#12

Dagens + Jag ska hämta min dator så att jag kan vara mer aktiv här! :) Dagens - Hamstrarna har gnagt sönder deras stora hage, som nu inte är användbar längre :/

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

MilaandMrfluffy
4/1/15, 12:47 PM
#13

Dagens + har fått två nya leksaker till mina hamstrar och något att käka på

Dagens - jag glömde köpa underlag så jag måste gå tillbaka till affären…

MilciaPL & The Gang

Annons:
Tipsi3
4/4/15, 1:56 PM
#14

Dagens +

Är nöjd med mitt nya instagramkonto och har fått några på listan för att bli ritade 😃

Dagens -

Har ätit så mkt godis och mat att det blivit för mkt… Vill ju orka mer påskgott! 😂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Fluffinen
4/4/15, 4:22 PM
#15

Dagens - Jag kommer inte få träffa hamstrarna på en vecka nu 😭

Dagens + Fick gosa extra mycket och länge så snuttarna somnade på mig och drog ut på tiden en halvtimme var.

Mrsarrow
4/4/15, 6:28 PM
#16

Dagens + Vi fick äntligen hämta hem vår lilla Blomma! Dagens - Hon sover så mycket och jag vill gosa! 😊

Nattis.
4/5/15, 8:52 AM
#17

Dagens + Min hamster fick en ny boll:)

Nattis.
4/5/15, 8:53 AM
#18

Dagens - Min hamster sover just nu

[Nathalie.]
4/5/15, 9:31 PM
#19

Kan du ta bort mitt inlägg? Vill inte ha det kvar :/

Anna O.
4/6/15, 11:25 AM
#20

+ Min hamster är fortfarande pigg för att vara 3,5 år - Han har börjat lukta väldigt konstigt när man håller honom - Han har en stor Tova som jag måste fixa, men vet inte hur eftersom den sitter ganska rejält :/

Annons:
Cireea
4/6/15, 11:29 AM
#21

+ Hamstrarna börjar vakna tidigare på kvällarna nu 

- Snart flyttar sista bebisen, Aro, hemifrån 💔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mirre395
4/8/15, 10:54 PM
#22

+ Mycket blev gjort idag:) Bl.a. Bakning, städning och så blev jag färdig med sandlekplatsen som så länge stått orörd i garderoben. - Vår symaskin gick sönder idag så allt arbete för att göra en hammock till Puff var i onödan:(

Mirre395
4/9/15, 11:21 AM
#23

+ Puff verkar ha haft väldigt kul inatt och vände buren upp och ner totalt när han grävt ner ett av husen totalt! När jag vaknade såg jag bara ett stort berg med jord i buren (använder det för tillfället) - Huset han grävde ner var i kartong och även fast jord funkat bra hittills så blev det väldigt fuktigt och instängt så hans favorithus hade börjat mögla:( Antagligen vågar jag inte heller använda jord mer för att det kan mögla:/

CaptainBunchie
4/9/15, 6:44 PM
#24

+ Fick pengar av mormor/morfar så far iväg och köpte ett Hjul, som i sin tur gick precis på centimetern in i buren. :D Var även och hämtade upp självhäftande kardborre som jag satte fast på vattenflaskan och i buren, vilket är en av de smartaste sakerna jag gjort (rekommenderar verkligen kardborre till de som har akvarium/terrarium eller dylikt).

- Marm sover som en stock och har inte als lust att gosa "mitt i natten". ;) ❤️

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Mirre395
4/9/15, 9:11 PM
#25

+ Puff ääälskade godisarna jag bakade till honom igår!:) + Huset gick att rädda, jag tog bara bort en bit av nedre kanten där det möglat:) + jag kommer inte på något minus!;)

Fluffinen
4/10/15, 8:34 AM
#26

+ Vi kommer hem till våra småttingar snart!

- Vår guldhamster Lulu verkar ha rymt och hon som skulle vakta henne verkar inte ha hittat henne ;( sjukt oroliga då vi har tamråttan löst gående i rummet.. Hoppas vi hittar henne o hon druckit o ätit ur de skålar som är extra utställda i lägenheten, vår lilla bebis <3

Mirre395
4/10/15, 9:18 AM
#27

#26 Å nej! Jag hoppas att ni hittar henne snart, jag håller tummarna!;)

Annons:
Fluffinen
4/10/15, 11:06 PM
#28

Dagens stora + Fick ett medelande av vår djurvakt idag att hon hittat Lulu bakom vårat skrivbord och nu är hon i säkert förvar i sitt akvarie igen med sitt lock på! Vi är så otroligt lättade och längter hem till de små, Bara några timmar kvar!

Majaa12
4/11/15, 1:48 AM
#29

#28 Skönt att hon är tillbaka! Dagens + Caranthir blir 6 månader idag och det har firats med tårta och nystädad Bur och en massa tid utanför buren :) Dagens - Min Bur känns för liten trots att den är 100x60x40…. Vill få plats med mer inredning…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

LillyAmanda
4/11/15, 8:48 PM
#30

Dagens + Jag har varit och fixat lite blommor där Lilly ligger begravd, sen har Dubbe varit så mysig.

Dagens - Dubbe har kissat ner sin kartong som han sover i, så fick leta efter en ny pastakartong (typ bara de han sover i) då jag inte hittade trähuset som han brukar ha…

**//Amanda

Kiwirufs
5/4/15, 7:17 PM
#31

Dagens + Sven börjar smått bli handtam😂
Dagens - Jag saknar min Kiwi väääldigt mycket💔

Mirre395
5/4/15, 8:36 PM
#32

Dagens + Puff verkar verkligen uppskatta sin nya burinredning!:) Dagens - Hans öga som nyss läkt efter inflammation, har blivit värre:( det är inte smutsigt, utan bara stängt väldigt ofta…

Upp till toppen
Annons: