Annons:
Etikettallmänt
Läst 1237 ggr
[Nampheet]
2015-03-25 21:19

Bra hamster namn?

Kan ni ge tips för namn som passar till en svart o vit hamster? En panda tror jag dom heter :)

Annons:
AnonymousCat
2015-03-25 21:23
#1

Åh, min första hamster var en panda :D Hanna hette hon, kanske inte världens bästa namn… 

Men jag brukar använda namn på t ex disneyfigurer, som Baloo, eller en frukt osv. Eller kolla på din favoritfilm och ta favoritkaraktärens namn! :D

Fridelin
2015-03-25 21:37
#2

Finns inget som egentligen heter panda även om de ofta kallas så i djuraffärer. Skulle tro att det är en svart bandad eller svart ds.:) Jag personligen gillar vanliga männskonamn eller namn som iaf låter som namn! Mina hamstrar heter Hilma, Ellen, Cornelius, Mozart och Ayla. :)

Cireea
2015-03-25 22:18
#3

Precis som #2 säger så finns ingenting som heter "panda hamster" - det är ett påhitt hos grossister och djuraffärer för att låta en hamster låta mer exklusiv. 

En panda är oftast en svart bandad eller en svart ds hamster. 

Jag gillar lite mer ovanliga namn till mina hamstrar eller också en karaktär från en film/bok osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LillyAmanda
2015-03-27 18:39
#4

Jag med lite dålig fantasi brukar kolla på det vanligaste namnen för djur/människor i Sverige. Eller om man köper från uppfödare så kan man hitta namn utifrån deras "riktiga" namn, som min kille heter Vädersjö's Dumbledore men här hemma kallas han för Dubbe😉

Sen som #1 och #2 säger kan man hitta något i någon serie/bok/film eller vad man nu kollar på/gör. 😉

**//Amanda

Candela
2015-05-10 11:45
#5

Jag tycker det är lite kul att ta vanliga ord och använda som namn. När man väl har vant sig så "är" det ju ett namn och inte ett ord längre.

När jag var barn fick vi oväntat en kull (dräktig hamster från djuraffär..). Vi behöll en av ungarna, den som var vår favorit. Hon fick heta Favorit ;)

En hamster jag hade för något år sen fick heta Socker, namngiven efter en av Kents låtar.

Förra hamstern hette Tesla, SI-enheten för magnetisk flödestäthet (som i sin tur är namngivet efter vetenskapsmannen Nikola Tesla).

Den kommande hamstern tycker min sambo ska heta Spackel (vilket kom av att vi ska börja renovera här hemma). Men det återstår att se..

Nattis.
2015-05-10 13:57
#6

Hur ser h*n ut?

Annons:
Upp till toppen
Annons: