Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 921 ggr
annlen68
2015-03-25 10:28

Hamster som piper....?

Sent igår kväll hörde jag ljud från Molly som jag aldrig hört förut på de snart 7 månader vi haft henne.

Hon var i sin Bur, sprang omkring som hon brukar göra när hon är som piggast. Så hör jag små pipljud från henne då och då. Det lät ungefär som när man trycker på en pipleksak.  

Läste att höga pip från hamstern kan betyda rädsla eller att den har ont. Men jag kan inte säga att detta var högt, det var det inte. Men jag vet inte hur pass högt en hamster kan låta?

Blev lite orolig faktiskt. Någon som vet om det är vanligt att hamstrar kan ge ifrån sig såna här läten?  🤔

Annons:
Cireea
2015-03-25 11:33
#1

Ibland kan en hamster pipa ändå utan att den är rädd eller har ont. Jag hade en hamster som pep för uppmärksamhet och för att liksom kommunicera.🙂Sen har jag en som piper när hon är missnöjd, exempelvis om jag ändat lite Inredning eller om jag bytt i buren. Det gillar hon inte! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
2015-03-25 11:42
#2

#1  Haha - de är roliga de små liven! 😃 Vad lättad jag blev över ditt svar! Skönt att höra att det inte behöver betyda något negativt. Det är ju bara mysigt om hon gör det för att kommunicera med oss :) Ett väldigt gulligt/lustigt ljud var det ❤️

Fridelin
2015-03-25 21:42
#3

Kan det inte typ vara lite fnys, nysljud? Känner igen det där, tror inte heller att det är något konstigt!

Upp till toppen
Annons: