Annons:
Etikettallmänt
Läst 6031 ggr
Juliastrom
3/19/15, 7:52 PM

Therese Lindgren goes crazy

Therese goes crazy.
Håller med henne till en del, men att på riktigt kalla hennes fans, som älskr henne mer än livet, som oftast inte är äldre än 20 år, som skickar gåvor till henne för flera hundra kronor, för douches, idioter och djurplågare?
Djur ska inte bo i Bur, men djuren vi har är avlade till det här. 
Dem vet inte hur det är att vara fria, att inte bo i Bur.

Och att hon sen använder smink från företag som testar på djur, har haft hund i en lägenhet i STOCKHOLM och även påstår att djur från pälsindustrin har det bättre än vad våra husdjur har?

Den här kvinnan har varit en enorm inspiration för mig, men nu?

Annons:
kashalou
3/19/15, 7:55 PM
#1

Håller helt med dig! Har blivit med råttor på grund att din väldigt gamla kanal :)

Mirre395
3/19/15, 8:21 PM
#2

Fast det är ju upp till än själv hur stor Bur man har, det är inte självklart att alla har sina hamstrar i små Gallerburar heller. Man kan ge en hamster ett bra och roligt liv i en Bur också! Håller inte med i hennes åsikter helt men det är sant att hamstrar i naturen springer på stora ytor men en hamster som bott lyckligt i en bra Bur med mycket naturliga tillgångar tror inte jag är mindre lycklig än en vild hamster. Det blir istället lyx, samtidigt som man kan stimulera dem. Kaniner kan man likaväl ha fritt i huset såsom katter och hundar. Bur behöver inte vara negativt om man inte ser på det som negativt från början. Djuren plågas inte till döds av att vara på begränsade ytor heller! Jag tycker att hon har ganska dåliga resonemang men jag tycker ändå att dem som har sin hamster i en liten gallerbur ska ta till sig för DET är fel.

Juliastrom
3/19/15, 8:27 PM
#3

Absolut!

Jag är helt med dig där, mina kaniner springer fritt i huset och på sommaren en gigantiskt Bur med utegård, katterna har kattlucka och min hamster ska få en SAMLA till nästa lön.

Jag håller med henne till att djuren inte är födda till att bo i Bur etc. men som du säger så är det ju helt upp till en själv hur stor Bur man har och att man absolut inte ska ha en gallerbur.
Och samtidigt får hon ju framföra sina åsikter som alla andra, men man kan vara smidigare utan att tracka ner på sina 10 åriga fans liksom…

Jag tycker dubbelmoral är det så det skriker om det och att hon framförde allt fruktansvärt klumpigt….

Mirre395
3/19/15, 8:27 PM
#4

Kan ju också tillägga att djuraffärer ser pengar men dem som verkligen brinner för djuren ser till att dem har det bra och det är få uppfödare som endast avlar för pengar. Det är näst intill inga som avlar bra som tjänar så värst mycket. Det kostar att ha hand om djuren, stort som smått. Nu kollade inte jag på hela videon. Hon har rätt men ändå inte, alla behandlande inte djuren på det sätt hon ser det som.

Mirre395
3/19/15, 8:43 PM
#5

#3 Att bli kallad en hemsk människa och en hemsk djurvän gör mig väldigt upprörd! Puff är en dvärghamster, han bor i ett vitrinskåp på nästan 2m, 240l. Han får roliga leksaker, naturliga och den mest naturliga och genomtänkta kosten en dvärghamster kan få. Han får tillgångar att gräva, leka, boa, gnaga, leva ett bra liv helt enkelt. Han kanske inte får springa flera kilometer varje natt men en hamster bor faktiskt i ganska begränsade ytor i det vilda och letar mat på natten. Min hamster får färsk föda varje dag, ett Hjul som är mer än stort nog. Vill han så får han springa i ett helt rum för sig själv med Hus och gömmor och han älskar det. Han får veterinärvård när det behövs och jag är villig att betala hur mycket som helst, göra vad som helst för honom. Han är från en seriös uppfödare som betalade mycket för hamstrarnas välmående och han mådde bra där med. Han får prova på olika inredningar varje städning och jag väljer det som passar honom bäst. Han lider inte, han plågas inte och om han skulle göra det är jag villig att göra allt för att stoppa det. Våra katter har tagits emot från hem som inte kunde ha kvar dem. Han lever inte i naturen men jag är helt övertygad om att han inte lider. Hon var klumpig i sin åsikt.

Cireea
3/19/15, 9:02 PM
#6

Jag tycker det känns uppenbart att hon vill provocera lite men det är jag det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Juliastrom
3/19/15, 9:06 PM
#7

#6 ja jag tänkte så först fast hon är verkligen inte sån :O Så jag tycker att det är konstigt… men hon har tyvärr sjunkit i mina ögon… fast hon brinner för djuren

Ellys
3/19/15, 9:12 PM
#8

Oj vad hon provocerar. Men det verkar ju funka iallafall :/

kashalou
3/19/15, 9:16 PM
#9

#7 det är bra att hon brinner för djur och gör saker för deras bästa men varför tracka ner på hennes unga fans och säga att dom är djurplågare och inte ens be om ursäkt om det är en som skriver att hon mår skit dåligt över videon för det ända hon lever för är hennes gerbiler!

[Tilde]
3/20/15, 9:59 AM
#10

Gillar Therese normalt, men håller med dig, TS. Det är också skillnad på djuren vi avlat fram som husdjur och de som faktiskt bor i naturen. Släppte vi ut våra hamstrar, marsvin och kaniner, etc. skulle de nog inte överleva länge i naturen… Det är knappast att "stötta industrin" när det handlar om djur från uppfödare. Och jo, djuren uppskattar visst att umgås, det märker man ju på dem?

Hon kallar sina fans för "hemsk människa" och "idiot", typ små 12-åriga tjejer? WHAT? Vad är det för skillnad på hennes hund i en liten lägenhet och en hamster i en Bur som får allt den behöver? Jag har själv fött upp kaniner och de var verkligen inte "pengar" i mina ögon (man förlorar ju massvis med pengar snarare än att tjäna). Och är det verkligen värre att ett djur får kärlek än blir plågad till döds?

Nej usch, förlorar verkligen respekt för henne. En hund var ursprungligen en varg men det tycker inte hon är en sönderavlad ras? Where are the logics?!! GAAAH!

[Tilde]
3/20/15, 10:01 AM
#11

En till sak… I slutet står det "Lämna din åsikt i kommentarerna" - men kommentarerna är avstängda! Så jäkla mesigt av henne! Hon får ju ändå stå för det hon säger och acceptera att folk kanske kallar henne för "douche" när hon gjort det samma.

CaptainBunchie
3/20/15, 10:42 AM
#12

Jag kan inget annat än att le åt hur skrattretande trångsynt denna person är.
Om hon nu har en hund i sin lägenhet som ni nu säger så är det väl betydligt värre än hur majoriteten av alla hamsterägare på iFokus håller sina hamstrar som får en betydligt mer naturlig möjlighet med grävmaterial, bomaterial, bra kost etc.
Det är en så typisk person som anser att sin åsikt är den som är "rätt", vilket man ofta stöter på inom hästvärlden. Och att hon direkt utesluter hundar, katter och hästar t.ex. De har man ju också i ett "litet" inhängnat område med inte så naturliga möjligheter, är det okej bara för att de inte bor i en gallerbur eller va?

Istället för att trycka ner på ALLA som håller smådjur hemma och säga att de är idioter och djurplågare, kunde hon ju istället framhäva de djurägare som faktiskt håller sina djur så bra som de bara går. Till exempel frigående kaniner, hamstrar som går i gigantiska akvarium osv.

Sen när det kommer till riktiga uppfödare, de föder upp för allt annat en pengar. Att ha en seriös uppfödning går i princip aldrig plus pengamässigt, utan det är snarare att det går åt mer pengar än vad man får in av att sälja djuren.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Juliastrom
3/20/15, 11:18 AM
#13

#12 Ja hon har haft hund förrut, inte nu men funderar på att skaffa igen.

Jag vet inte hur jag ska hantera det här :P När hon har varit en av mina största förebilder… det är inte att hon kallar MIG djurplågare som gör mig ledsen, det är att hon säger till sina unga fans att dem är idioter och ber inte ens ber om ursäkt när någon skriver hur ledsen dem blev, istället svarar hon såhär "Jag är ledsen att du blev sårad men är mer ledsen för dina djurs skull!"..

Annons:
[Tilde]
3/20/15, 12:50 PM
#14

#13 Men usch vad hemskt! Hon låter som en sån person som skulle tvinga sina barn att bli vegetarianer bara för det är hennes åsikt att man bör vara det. 🤮

Personligen tycker jag mer synd om hundar som lever på spannmålsmat och blir allergiska eller överviktiga och inte får nog med motion och stimulans i livet. Sen borde hon väl tycka att det är djurplågeri med innekatt i så fall? Fattar inte…

Ellys
3/20/15, 10:14 PM
#15

#14 Har faktist mött en tjej i min ålder på ett läger som varit vegetarian hela livet frågade hur hon började och då sa hon att hennes mamma var det också :/ (tänk tanken att troligtvis aldrig ätit kött)

[Tilde]
3/20/15, 10:25 PM
#16

#15 Synd att inte få bilda en egen åsikt och faktiskt bestämma själv att "nej nu vill jag sluta äta kött"! :(

CamillaS
3/21/15, 12:08 PM
#17

Jag skrev en kommentar till henne, men nästa gång jag kollade in på videon så hade hon stängt av kommentarerna. Tål hon inte mot kritik eller?😃

Juliastrom
3/21/15, 4:29 PM
#18

Hon hade en Livestream igår där hon bad om ursäkt för hennes val att uttrycka sig.

Hon menade det hon står för men inte att kalla sina fans för dioter etc.

Roonja
3/22/15, 5:55 PM
#19

Tycker hon argumenterar konstigt och fel. Hon har uppenbarligen inte koll på smådjur riktigt… :/

[Anvandarnamn1]
8/30/15, 10:19 PM
#20

Varför blir ni så upprörda för? jag är nyfiken!!

Det är självklart att våra djur ska få sitta i så stora burar som möjligt om dem fick välja hade dem nog helst vart utan Bur, sen förstår jag att våra djur som är framavlade att bo i Bur ska vara där för dem klarar sig inte i naturen fritt.sen är hon therese väl ingen djur expert? gör era egna uppfattningar

Annons:
[Anita_]
8/30/15, 10:49 PM
#21

#16 #15 förstår inte era argument.. är det inte samma sak att växa upp och äta kött och sen göra ett eget val att bli vegetarian som att växa upp som vegetarian och sen göra ett eget val att äta kött?

jag är vegetarian blev det som 11 år innan dess var jag tvungen att äta kött för mina föräldrar ville det, hade jag växt upp som vegetarian hade jag kanske i 11 årsåldern valt att börja äta kött vem vet?

Grejen är att det är verkligen inte dumt att vissa bestämmer att sina barn växer upp som vegetarianer sedan när barnen är tillräckligt gamla för att göra ett eget val kan dem bestämma att dem vill äta kött, samma sak för barn som växer upp med att äta kött kan när dem är tillräckligt gamla bestämma sig för att äta vegetariskt om dem vill.

Upp till toppen
Annons: