Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 997 ggr
Hells Angel
3/17/15, 9:05 AM

Hög bur

Hej, min hamster verkar super uttråkad i sin Bur, hon har Hjul, toarullar, såna där pinnar som bildar en bro, Hus, jag lägger valnöts skal upp och ner med godis under så hon får leta efter godiset. Hon har en toalett som hon hela tiden täcker igen med spån och hon har en hink (en väldigt liten hink) fylld med Sand och en stege upp så det blir lite roligare att tvätta sig i sanden. Man hon gnager ändå på gallret, tills hon får komma ut och då är hon jätte gosig och kelar och så! Hon har gnagt så mycket att hon jag tappat en massa päls på nosen! Så jag har tänkt att hon kanske behöver en större Bur (?). Men hon har ramlar ner från sängen en gång så tänderna blev lösa, nu har detta läkt men buren är rätt hög och har flera våningar och stegar, men jag är rädd att om hon ramlar ner när hon e längst upp att hon slår tänderna lösa igen?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Leritza
3/17/15, 9:24 AM
#1

Hur stor Bur har hon i nuläget?

Nu har jag inte hamster själv men har haft, om jag har förståt behöver hamstrar stor bottenyta framför höjd, då det inte är nån klättrare utan kan lätt ramla och slå sig.  Själv skulle jag nog inte välja ha en gallerbur utan försöka hitta en stor dunabur eller akvarium/terrarium.

Hells Angel
3/17/15, 9:26 AM
#2

Jag har tänkt skaffa ett terrarium men det är ganska dyrt. Jag är inte hemma för tillfället men ska mäta buren när jag kommer hem.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Leritza
3/17/15, 9:29 AM
#3

Kollat begagnat,  brukar finnas hyfsat billiga men ja terrarium är överlagt dyrt om man köper nytt.

Hells Angel
3/17/15, 9:30 AM
#4

Ja, jag har länge velat ha ett terrarium till henne men har inte haft råd.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Hells Angel
3/17/15, 9:31 AM
#5

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Cireea
3/17/15, 11:42 AM
#6

#5 Nej det där är inte för litet 🙂

För att få bort gallergnag är enda lösningen att byta Bur. Har dom en gång börjat så fortsätter dom. Allra helst när dom lär sig att när de gnager så får dom komma ut, då kopplar dom gnagandet med att du hämtar ut hamstern.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Hells Angel
3/17/15, 12:21 PM
#7

Ja, då blir det nog det terrariumet!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Upp till toppen
Annons: