Annons:
Etikettallmänt
Läst 1661 ggr
Fluffinen
2015-03-16 21:06

Hjälp med färgteckningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Är det någon som kan säga vad för färg teckning våran hamster har? 
Jag har försökt kolla själv men tycker inte våran hamster passar in på något och kan behöva lite hjälp av mer erfarna ägare. 

Hon är vit i grunden, under pälsen är vit på hela hon, men sen kommer det två gräddvita/gula fläckar på henne som gör de svårt att avgöra vilken färg hon är. Hennes huvud har denna ljusa grädd/vanilj färgen och bak på rumpan har hon en fläck som går ut som ett stråk över 2/3 av ryggen. På bilderna har jag höjt kontrastet en aning för att ni ska se hur färgteckningen är, den är inte lika beage som på bilderna utan väldigt ljus vanilj färg skulle jag säga. Ska även tillägga att öronen är ljusa med två gråa fläckar på yttersidan av öronen innåt mot varandra om ni fattar vad jag menar? Ni kan ju försöka se på bilderna om det framgår där hur fläckarna ser ut.

Annons:
Fluffinen
2015-03-16 21:17
#1

Ska tillägga att hon har blåa ögon också!

Fiona1234
2015-03-17 07:22
#2

Offwhite bandad skulle jag säga att hon är, inga hamstrar är blåögda utan alla har som en blå rand i ögat.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cireea
2015-03-17 11:43
#3

Offwhite bandad säger jag också men jag skulle även vilja säga brunörad trots att den har två grå fläckar. Öronen är ju inte helt gråa..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fluffinen
2015-03-17 12:33
#4

#2 blå rand i ögat?  Ja jag vet inte det här är min första hamster jag bor med, är ju egentligen sambons husdjur, han vet mycket mer om den. Men de ser ju ut som blåa ögon som hos en hund eller katt, trodde alla hamstrar hade helsvarta eller helröda ögon men de är alltså fel? 

#3 Okej men varför brunörad när den inte har nått brunt? 😮 Den har ju helrosa öron nästan genomskinliga  förutom just dem två små gråa fläckarna.

 Är det nått konstigt med den eftersom den inte har helfärgade öron?

Cireea
2015-03-17 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

#4 Alla hamstrar har som en blå cirkel runt ögat men det är inte den du ska titta på utan du ska titta på det innanför. Din hamster ser ut att vara en svartögd hamster. 

Om öronen inte är mörka (mörkgrå) så är hamstern brunörad…jag har en offwhite här hemma själv som INTE är brunörad och hennes öron är riktigt riktigt mörka. Sen har jag också offwhite som är brunörade här hemma och deras öron är oerhört ljusa, som ljust ljust ljust bruna. 

Visar två bilder. Den ena är på en Offwhite som har bruna öron och är bandad. Den andra är en offwhite. Visar även en bild på en Vit svartögd brunörad hamster där du ser den blåa ringen i ögat, men som då inte är ögonfärgen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fluffinen
2015-03-17 12:51
#6

#5 ja men okej då förstår jag tack för svaren! De ser verkligen ut som blåa ögon, va coolt att de inte är det, där lärde jag mig nått nytt. Tänkte att de kanske var som hos tamråttor men nej de verkar ju inte alls vara så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: