Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 937 ggr
Juliastrom
3/15/15, 2:05 PM

Terrarium eller största SAMLA?

Jag ska snart köpa en ny Bur till Mimmi då min Duna inte passar henne länge till då hon växer så det knakar :D

Men då är frågan, vad är bäst?
Enklast att rengöra?

Ett terrarium (vill inte ha ett akvarium) eller största SAMLAlådan? =)
Skriv gärna era + och - med alternativen =)

Annons:
Cireea
3/15/15, 2:10 PM
#1

Nu har jag akvarium men svarar ändå då de är väldigt lika terrarium. 

För min del så brukar det handla om vad min hamster vill ha och inte vad jag vill ha. Jag har en hamster som hatar SAMLA men som älskar akvarium men så har jag en hamster som avskyr akvarium men älskar SAMLA. 

För min del så är båda bra på olika sätt. Akvarium i mitt tycke känns säkra då de är gjorda av glas och inte plast. Däremot är SAMLA mycket lättare att flytta runt om det skulle behövas och kan stå på hyllor på väggen osv medan akvarium måste ha lite stabilare plats att stå på såsom en bänk eller liknande. 

Jag tycker båda är lika lätta att rengöra! 

Testa vad din hamster tycker om, den kanske blir oerhört stressad i en typ av Bur men trivs i den andra mycket bättre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Candela
5/21/15, 6:02 PM
#2

En Samla-låda är lätt att ta med sig om man åker bort en längre tid/ska lämna hamstern hos hamstervakt. Har man däremot en hamster som gnager på allt känns det ju otryggt att ha den i en plastbur.

Ett terrarium blir mer en del av inredningen och går inte att gnaga sig ur. Men det är rejält tungt och rätt dyrt.

Frågan är väl vad du har för behov? 🙂

Ellys
5/24/15, 9:45 AM
#3

Terrarium, känns mer stabilt. Akvarium kanske är generellt billigare? Jag är nöjd med mitt så kallade "Smådjursterrarium" som min hamster har, det är som ett akvarium med nätlock till, dem är väldigt svåra att hitta men är jättebra. Finns i bättre storlekar än samla, som jag tycker är för liten. Det är ju som sagt hamsterns behov som ska uppfyllas, inte människans.

Ellys
5/24/15, 9:50 AM
#4

Glömde tillägga att vissa hamstrar kan bli stressade av akvarium, hjälper det inte med att täcka för några av burens sidor får man söka efter något annat :)

Upp till toppen
Annons: