Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 852 ggr
Whippet
2015-03-15 01:17

Byta bottenmaterial?

Hej Funderar på att byta Bottenmaterial till min hamster :) Just nu har jag Toa lätt tycker det är bra men skulle vart kul att testa andra också ;) Har tänkt på Alspån och Carefresh. Oh förresten har en LH guldhamster så det får gärna inte fastna i han päls :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Fiona1234
2015-03-15 02:05
#1

Alspån tycker jag är väldigt hårt och vasst tyvärr, så inget jag själv rekommenderar. Carefresh har även på senare tid blivit väldigt dammigt men det funkar :) Jag tycker toa lätt är helt perfekt! Så jag hade kört vidare på det eller kanske blandat i carefresh tex och testat så! :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Whippet
2015-03-15 22:28
#2

#1 Tack, det där med att blanda care Fresh och toa lätt lät ju spännande :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Evovva
2015-03-17 08:40
#3

Har haft alspån en längre tid och tycker det är jättebra. Vann toalätt på SM i höstas men gillar det inte alls. Då jag inte har något zooaffär i närheten och ingen bil har jag svårt att få hem alspån. Så jag gick till granngården och köpte lättströ och tycker det är superbra. Det dammar när man hanterar och lägger ner det i buren men inte sen. Hamstrarna älskar att gräva i det. Jag kommer att köra på en blandning av alspån och lättströ då jag tycker alspån är mer drygt än lättströ.

LillyAmanda
2015-03-17 15:38
#4

Jag blandar toalätt och alspån och det är jag supernöjd med. Toalätten tar bort de vassaste i alspånet :)

**//Amanda

M.L
2015-03-18 08:51
#5

Lättströ/Hampströ

MaaariaS
2015-03-31 02:23
#6

Alspån är bra, men även lättströ/hampaströ är bra. Jag blandar både alspån och lättströ i grävtornet som den ena hamstern har så att det blir lättare att gräva i det än om man bara har alspån 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: