Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1676 ggr
Candela
2015-03-05 13:01

Bygga eget

Min pojkvän har ett vitrinskåp som han ska göra sig av med, och jag tänkte då naturligtvis att det ska bli en hamsterbur 😃 Innermåtten är 40x200 cm 😛 Det enda "problemet" (vilket kanske inte är ett problem egentligen) är att den har hela träväggar, och enbart en glasdörr.

Min tanke är då att man lägger den på golvet (med dörren som tak), och sågar ut hål på sidorna där man sätter galler.  Kanske är det bra att hamstern slipper för mycket insyn (blir mindre stressad)? 

Min pojkvän tycker dock att vi ska borra ut runda hål och sätta fast luftventiler istället, för att det blir enklare och snyggare (enligt honom). Jag funderar på om det blir tillräckligt bra ventilation?

Annons:
Fiona1234
2015-03-05 13:59
#1

Jag skulle gjort en träram med nät i och ha som lock till buren, annars blir det för dålig luft tyvärr :) Kul intiativ! :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Candela
2015-03-05 14:17
#2

Då måste jag slå sönder glaset i dörren (som sitter fast i en träram redan), så det jag oroar mig för är att det kommer bli rester av glas kvar.

Zaviie
2015-03-05 23:22
#3

Luftventiler funkar bra, men ha på minst 2 sidor och 1 gärna stor 🙂

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Ellys
2015-03-07 15:56
#4

Blir det inte snabbt äckligt och luktar? (Antar att skåpet är av något sorts trä)

Candela
2015-03-07 16:50
#5

#4 Tänkte fästa vaxduk på botten och en bit upp på väggarna så att det inte sugs upp eventuellt kiss. Men förhoppningsvis får man en rumsren hamster som kissar i sandskålen. Så har det i alla fall varit tidigare, och då har det aldrig blivit skitigt på botten.

Upp till toppen
Annons: