Annons:
Etikettallmänt
Läst 1703 ggr
annlen68
2015-02-24 17:04

Varning för hamstern!

Någon som har den här skylten på sin ytterdörr?

http://www.grizzlyzoo.se/hamster-ovrigt-Magnet-Steel/se-upp-for-hamstern/?group=prod_prod_grp-s1%2F337

Jag är ju en sån människa som,  på gott och ont, alltid tänker flera led framåt om vad som KAN hända t ex ;-) Kalla det katastroftankar om ni vill ;-)   så jag köpte denna skylt, både för att den är så himla söt och rolig, men också med en annan liten baktanke: OM något skulle hända när man är borta, t ex en brand, så kan det ju vara bra att de vet att det finns ett djur att rädda här hemma. Husdjur är ju väldigt utsatta i en sådan situation. 🙂

Annons:
GotTreats?
2015-02-24 17:10
#1

Underbar idé 😃

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


annlen68
2015-02-24 17:11
#2

😃Javisst är det!

taylor__lambert
2015-02-24 17:12
#3

Jag tycker det är bra att ha såna skyltar oavsett vad man har för djur. Själv har jag en skyllt som det står "Vid fara rädda oss" och ett gäng på olika djurslag, hund, katt, hamster, kanin osv 🙂

Och vem vet? Man kanske ska passa sig för hamstern när man är på besök, den kanske attackerar för att vakta sina nära och kära 😉

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

annlen68
2015-02-24 17:14
#4

Ha ha - ja vem vet??  😂

GotTreats?
2015-02-24 17:15
#5

Brukshamster med vakt i 😇

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Zakaraa
2015-02-24 17:25
#6

Tidigare, borde fortfarande vara så. Så fick man en klisterlapp som sattes på ytterdörren där det stod antal boende i huset, både människor och djur, så brandkåren visste hur många som befann sig i huset normalt sett om en brand skulle bryta ut.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
taylor__lambert
2015-02-24 17:32
#7

#6 när var det? Måste ha varit innan 90-talet? 🤔

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Zakaraa
2015-02-24 17:39
#8

#7 Sist jag flyttade, vilket var runt 2000 så fanns de lapparna och jag har sett dem lite då och då i nytt skick så de borde fortfarande vara i bruk.

Kan inte svara på om det fanns innan 90-talet då jag är född 1992 men kan inte tänka mig att det är någon ny uppfinning. Har troligtvis funnits i väldigt många år.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Evovva
2015-02-24 19:26
#9

Lappar med antal boende ä toppen för inbrottstjuven. Har dom bostaden under uppsikt en tid så är det lätt att göra inbrott sedan. Däremot  skyltar med vad det finns för djur är ju bra.

taylor__lambert
2015-02-24 20:00
#10

#8 tänkte mer för att jag är 95:a och har aldrig ens hört eller sett det. Kan ju bero på hyresvärden också och säkert vart man befinner sig i vårt avlånga land :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lillablomman
2015-03-24 16:09
#11

#0 Jag tänkte köpa en sådan skylt som jag kan ha på dörren till mitt rum sen när det väl är dags att skaffa min första hamster. Sätter ut den när hamstern är lös på golvet och tar bort den när den inte är det. Så vet familjen om de ska akta fötterna/inte släppa in våra hundar eller ej. 🙂

//Geraldine, Tut, Ernst-Hugo, Svensson och Gunwald

Blomma Spreading love over the internet Blomma

Upp till toppen
Annons: