Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 7502 ggr
Fiona1234
2/22/15, 1:58 PM

För och nackdelar med duna multy?

Jag har alltid haft duna fun burar till mina hamstrar. Det har funkat väldigt bra och inte haft några problem. Nu så tycker jag dom burarna är hemska, det blir alltid skräp på våningarna, dom gnager i vattenflaskhålet och biter på gallret…

Jag har 2 st akvarium och det har alltid funkat kanon och jag funderar på att dra ner lite på antalet hamstrar så jag kan skaffa större och bättre burar. Är det någon som har duna multy som skulle vilja dela med sig av hur den är som Bur? Är den bra/dålig? Varför är den dålig (ifall ni säger det) osv? Jag hade mer än gärna skaffat fler akvarium, men då dessa burar ska stå på hyllor som är fästa i väggen så tror jag inte att ett akvarium håller vikmässigt… 

Gash, hjälp mig! 😂🤔

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Olivia8383
2/22/15, 2:05 PM
#1

Jag har en duna multy till min lilla flicka. Hon trivs jättebra och det bästa med den buren att den har ganska högt i tak. Min lilltjej når inte upp till gallret vilket gör att vi slipper ett gallerbeteende. Då jag har samlalådor utan lock till de andra två pluttarna så är det enda negativa jag kan säga om dunan att det blir jobbigare för mig att öppna buren då jag faktiskt måste öppna den till skillnad från samlalådorna. Annars så är buren lätt att rengöra och ser hyfsat bra ut i rummet.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

nagini-
2/22/15, 2:12 PM
#2

Jag har en duna multy till min hamster, och jag är väldigt nöjd med den ;) Den är ju mycket rymligare än de mindre duna burarna så jag tycker att det är mycket roligare att inreda den, man kan ha mer saker, och även större saker. Självklart kan hamstern bita på gallret och hålet för vattenflaskan även på denna Bur, men det beror ju mer på hur hamstern är, vissa gnager ju mer än andra. Det är även lättare att städa en duna multy tycker jag, eftersom den inte har nån hylla ;)

LillyAmanda
2/22/15, 2:21 PM
#3

Nu har jag ingen Duna Multy själv, men jag har bara hört bra om de. Själv skulle jag kunna ha de 👍

**//Amanda

[evilewa]
2/22/15, 2:45 PM
#4

#0 kan varmt rekommendera Duna multy :-)

Be-Bopz
2/22/15, 4:55 PM
#5

Skulle aldrig ha dessa burar, tycker det är alldeles för liten yta för dem att röra sig på, även om det är plan, sen gillar jag fortfarande inte galler, så det går helt bort för mig, jag håller mig till mina akvarium och stora dunor :)

Tipsi3
2/22/15, 5:40 PM
#6

Min duna multy (medium) är jag faktiskt inte så nöjd med. Om man har Inredning i som inte är typ 5 cm hög når hamstrarna upp att gnaga. Skulle hellre haft den stora dunan istället (maxi) så om du vill ha stora burar, tycker jag iaf, att du ska sikta på duna-liknande burar med högre tak :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Dvärgvädur
2/22/15, 6:19 PM
#7

Jag har varken duna muly eller guldhamster men jag har erfarenhet av själva dunor i sig och en ovana som min ena lilla dvärgflicka har örjat med är att hoppa upp mot gallret i taket och gå armkrok längs det, därför har jag varit tvungen att ta ut några av hennes högsta Hus och ställningar. Dock ska jag snart byta till ett akvarie när jag har hittat ett. 

Min erfarenhet säger i alla fall att gallergnagäven kan förekomma i dunor 😛

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[evilewa]
2/22/15, 8:17 PM
#8

#5 vilka burar skulle du aldrig ha? Duna Fun? Oklart när du skriver att du har Duna + akvarier :-) När jag hade Guldisar hade jag Duna multy, ytan fungerade alldeles utmärkt! :-) jag tog ju ut mina hamstrar varje dag, och har aldrig känt ett behov att bygga så på höjden, att de kommer åt gallret i taket. De är hygieniska också, enkla att ställa i badkaret och skrubba. Akvarium har jag som rasthagar, vackert att se på, men inte så praktiska vid rengöring, då de väger endel :-)

Be-Bopz
2/22/15, 10:50 PM
#9

Menar såklart duna fun! Duna multy vet jag inte riktigt vad det är ni menar.

Dvärgvädur
2/23/15, 6:37 AM
#10

#9 Medium storleken på dunor ;)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

M.L
2/23/15, 8:35 AM
#11

#9 här är den dom pratar om http://www.zoo.se/produkter/smadjur/bur-transport/smadjursbur/duna-multy-ferplast-hamsterbur-71-cm.html. Själv så funderar jag på att testa duna Fun till min guldhamster.

GHH
2/23/15, 9:46 AM
#12

Jag har både en duna multy och en duna maxi och är jätte nöjd med båda 🙂
Min ena hamster biter lite i hålet vid vattenflaskan men annars är dem båda rymliga och lätta att rengöra 🙂

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

anna.fogel
2/23/15, 9:55 AM
#13

Nu är jag rätt ny på det här med hamster, men har en duna mellanstorleken typ 70 cm. Tycker det fungerar bra, spånet håller sig i buren och den är ganska hög så jag har gjort en liten övervåning, och det finns plats för lite högre leksaker. Min tjej älskar verkligen att klättra så det är bra! Dock så gnager hon en del på gallret i taket.. skulle absolut inte ha en mindre Bur. Min Stella är långhårig så visst blir det en del spån på övervåningen men jag tycker inte att det stör.

Annons:
Be-Bopz
2/23/15, 2:19 PM
#14

#10 Okej, förstår, jag har såna själv, men de hette inte multy förr. Stor duna var det innan, men nu förstår jag att det finns en ännu större som även funkar till hamstrar :)

Whippet
2/23/15, 11:40 PM
#15

Har beställt duna multy maxi, återkommer med svar när jag fått den :)

I'm out Vilar huvudet i handen

annlen68
2/24/15, 6:33 PM
#16

Vi har duna multy medium till Molly, och är så jättenöjda med den!  Kan nog faktiskt inte komma på en enda negativ sak med den faktiskt :)  Rekommenderas varmt!

MoaLava
2/24/15, 10:57 PM
#17

Jag har en Duna multy (egentligen Duna Fun Large, men använder den som en duna multy för tillfället). Jag har dock ingen hamster utan fyra möss. Jag tycker att buren är helt okej i sig, har inga klagomål direkt. Den känns ganska liten, man får inte plats med så mycket Inredning. Skulle inte ha den om man inte har möjlighet att ta ut djuret varje dag pga storleken.

Hälsningar Moa =)

Majaa12
2/24/15, 11:12 PM
#18

Har ingen erfarenhet av just multystorleken utan bara av mini. Den var lätt att plocka isär och rengöra och flytta på om det behövdes. Dock lyckades hamstern som bodde i gnaga hål under vattenflaskan och det tog inte så lång tid innan hålet blivit större så jag var tvungen att täcka för hålet helt och flytta på vattenflaskan. Det kan vara bra att hålla koll på det om du har en hamster som gnager mycket (;

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: