Annons:
Etikettminneslund
Läst 1421 ggr
sofie292
2015-02-21 23:01

Fjantigt att sakna en hamster??

För ca 3 år sedan lämnade min äskade Edwin mig, endast ett år gammal . Jag saknar honom så det gör ont emellanåt. Det är många i min omgivning som tycker att jag är fjantig att, det var j ubara en hamster.. Men för mig var han ju så mycket mer! Så, min undran är, har de rätt? Är jag fjantig som fortfarande saknar min hamster som dog för 3 år sen?

frozentwilight.blogg.se

Annons:
Frosstis
2015-02-21 23:03
#1

Nej såklart inte! Du har ju ändå haft honom något år, och man hinner ju skapa ett band mellan sitt djur under den tiden! Jag saknar fortfarande mina hamstrar som dog för 2-3 år sedan jag med!

kalltkaffe
2015-02-21 23:04
#2

Nej, det tycker jag inte. Alla är olika. Det tar olika låg tid att bearbeta en sorg och ingen sorg är den andra lik. Hamstern betydde mycket för dig och var antagligen en stor del av ditt liv när han levde. Såklart du känner saknad. Lyssna inte på vad dom andra säger. 
Kram!

justaskk
2015-02-21 23:05
#3

verkligen inte! ett djur har blitt som en liten bebis, sålde mitt marsvin för ca. 4 årsen , saknar han även idag :( det är dom som har lite respekt och förstår inte att djur får en betydelse för personen,  hamstern var en del av av dig , de är verkligen inte barnsligt att sakna en hamster!

sofie292
2015-02-21 23:07
#4

Jag har fortfarande svårt att se de filmer jag spelade in när jag gav honom godis och så.. Han var så mycket för mig, han räddade mitt liv när det tog slut med killen jag var tillsammans med då, han fick till och med åka tunnelbana och SJ-tåg! Han gillade t-banan, han var jättepigg och satt i transporten och tittade på människor och verkade gilla uppmärksamheten. <3

frozentwilight.blogg.se

[Tilde]
2015-02-21 23:08
#5

Djur blir som ens bästa vän och alla skulle ju sakna en bästa vän om man förlorar denne. Inte alls konstigt.

Cireea
2015-02-21 23:16
#6

Självklart är inte det fjantigt! 

Chicko dog 2010 och jag saknar honom fortfarande lika mycket. Det finns ingen som någonsin kommer kunna ersätta honom. Det var han som grundade mitt intresse i uppfödning och det är tack vare honom som jag är uppfödare av guldhamstrar idag! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sofie292
2015-02-21 23:18
#7

Som sagt, han gjorde så mycket för mig. Han fanns alltid där, han dömde mig aldrig, han lyssnade utan att säga något som kunde såra mig än mer.  han var alltid snäll, från första början. När jag var i djuraffären och köpte honom, det var han och hans bror som fanns. Hans bror tittade fram lite försiktigt… Edwin gick ut ur huset, satte sig i matskålen, glodde på mig och sträckte sig uppåt.. Så han sa väl "du SKA ta med mig hem!"

frozentwilight.blogg.se

[Dark-lord]
2015-02-21 23:26
#8

Ett år är verkligen inte BARA för en hamster, de blir oftast inte mycket äldre än 1-3 år. 

Och med det sagt, nej är inte löjligt. Jag kan mycket väl sakna mina kaniner än idag!

annlen68
2015-02-28 21:56
#9

Verkligen inte löjligt! Tvärtom! Varför skulle man inte kunna sakna en hamster likväl som en hund eller katt?  Vi har haft vår guldis i 7 månader och aldrig kunde jag tro att man skulle få så stark kärlek till en hamster; så de som säger så till dig har aldrig haft någon hamster.

En fråga: Du har inte skaffat någon ny hamster?  Inte för att ersätta din förra såklart, utan för att få en ny liten vän ? :)

[kiko]
2015-03-01 13:48
#10

Verkligen inte. Specism är det fina ordet för det där fenomenet, när en individs värde baseras på art. Men jag ser det som att det är synd om de människor som inte förstår att man kan älska, sakna och sörja ett djur likväl som en människa. De missar så otroligt mycket.

Var glad att du inte är en av dem och tillåt dig sakna din lille Edwin. I mina ögon förtjänar han betydligt mer vördnad och respekt än de människor som säger "det var ju bara en hamster"

Nattis.
2015-04-04 22:02
#11

Det är INTE fjantigt

Upp till toppen
Annons: