Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1905 ggr
anna.fogel
2/13/15, 9:08 AM

Vaken-tider?

Undrar över era guldhamstrars dygnsrytm, vaknar de när ni kommer hem på eftermiddagen? Och har ni börjat väcka dem en viss tid för att det ska bli så eller blir det automatiskt för att man kommer hem och lever om? Vi har snart en guldhamster som ska bo i äldsta dotterns rum, vi är ofta hemma strax efter två på dagarna så det hade ju varit kul om den hade lust att vakna ungefär då ☺

Annons:
Majaa12
2/13/15, 9:59 AM
#1

Min hamster är vaken 22:00-7:00 men ibland väcker jag henne en liten stund innan så att jag kan vara med henne längre innan jag går och lägger mig. Någon dag har jag väckt henne tex när någon kompis vill se henne, då kan jag hålla i henne en kort stund innan hon vill tillbaka i buren för att fortsätta sova. Är lite osäker men tror att det skulle funka om du börjar med att väcka hamstern en timme tidigare och efter ett tag öka på tiden lite. Är inte säker på att det kommer gå att få henne att vakna redan när ni kommer hem men några timmar tidigare borde gå. Sen beror det säkert på individen också, endel är ganska svårväckta och vill inte alls komma ut innan kvällen (;

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2/13/15, 12:37 PM
#2

Mina hamstrar vaknar varje gång jag går in till dom och säger "bebisar" med bebisröst 😃Vi har liksom fått in rutin att dom vaknar några timmar på dagen och sen på kvällskvisten runt 19 - 20 någon gång, sen håller dom låda hela natten. 

Jag brukar inte väcka mina om det inte är för veterinärbesök eller liknande. Oftast brukar en hamster vakna när du är och rör dig runt buren så om ni är hemma vid 14 på dagen och rör er runt buren samt pratar så lär hamstern vakna för att kolla vad ni gör. Till slut kan ni få in en rutin att hamstern vaknar när ni kommer hem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

anna.fogel
2/13/15, 2:18 PM
#3

Vad bra! Dottern går och lägger sig vid 20 tiden så det är ju kul om de hinner umgås! Sen så får den ju gärna vara vaken med mig senare också!

[Tilde]
2/15/15, 12:51 PM
#4

Min Pixie vaknar vid 20-21-tiden. Vill inte ändra hennes dygnsrytm men jag märker att hon vaknar tidigare när det är mörkt och lugnt i rummet. 🙂 Inte säker på hur länge hon är vaken då jag själv inte brukar gå upp så tidigt… 😂

Jessiegirl1811
2/15/15, 1:19 PM
#5

Mitt "lilla" hamstergäng brukar vakna när jag är runt burarna och hälsar på allihopa. Gamlingarna brukar sova igenom hela dagen tills ungefär 20.00-23.00. Sen är det vissa av mina ungar hamstrar som inte verkar ha hittat ett schema än.

http://ask.fm/JessicaReips



CamillaS
2/15/15, 6:40 PM
#6

Freja är vaken tidigt på morgonen och sedan vaknar hon igen vid 20-22 tiden. :)

Annons:
anna.fogel
2/18/15, 11:05 PM
#7

Idag när vi gick in till Stella, kring kl 14.30 var hon vaken! Hon måste ha vaknat när vi kom hem allihop. Och igår var hon vaken kring 17 - tiden. Så de få dagar vi har haft henne har det fungerat riktigt bra, och vi har hunnit umgås mycket!

LillyAmanda
2/19/15, 3:56 PM
#8

Flingan är uppe i stort sätt hela dagarna, känns det som iallafall. Har man en gång väckt henne på dagen så går hon inte och lägger sig fören hon blir så trött så att hon kan lägga sig mitt i buren. Och Dubbe vaknar runt 17.00 tiden varje dag, då jag brukar ge honom mat 😉

**//Amanda

Upp till toppen
Annons: