Annons:
Etikettallmänt
Läst 1454 ggr
River123
2/9/15, 1:21 PM

Behöver lite hjälp från er kunniga

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp med några olika saker.

Först ut är en färgfråga på min lilla hane. Är han en normalfärgad dominant spot? Eller en bandad dominant spot (har inte lärt mig alla förkortningar än^^)? Han har ett band runt kroppen som inte är så tydligt markerad hela vägen runt, utan mer som fläckar 🙂 Jag har försökt läsa på på hamsterföreningens hemsida men kanske har jag fått det om bakfoten? 

Han är svår att få med på bild ^^

Sen vill jag så gärna i framtiden ha iaf en guldhamster till. Men ett misstag som jag har gjort och insett nu i efterhand är att jag har köpt honom från en djuraffär (med tanke på papovaviruset). Han är världens underbaraste hamster enligt mig och visar inga som helst tecken på att vara sjuk och är idag 1år och 1 månad gammal. Helst vill jag nästa gång köpa direkt från en seriös uppfödare men finns det uppfödare idag som vågar ge mig en chans att ta hand om en liten även fast att jag har en "djuraffärshamster" hemma?

Bör jag vänta?

Känns bäst att fråga er kunniga här först innan jag börjar tänka för mycket i de banorna 🙂

Tacksam för alla svar vi kan få!

mvh Helena

Min lilla Fluffy <3

Annons:
Tipsi3
2/9/15, 1:28 PM
#1

Vilttecknad tror jag du menar? 🙂 Det stämmer, men det är inte färgen. Vilttecknade färger är en grupp (kategori) med olika färger, fortsätt läsa mer på www.hamsterforeningen.se så förstår du vad jag menar , din är nog en normalfärgad dominant spot skulle jag säga 😃 Anledningen till att det ser ut som ett band är att fläckarna lägger sig nära varandra, och så förstärks bilden av ett band genom att han har vit mage såklart (alla bandade/dominant spot'ade får det), men jag skulle säga att han är dominant spot 😉

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

River123
2/9/15, 1:29 PM
#2

haha oj jag menade normalfärgad! ^^ tack för ditt svar!

Fiona1234
2/9/15, 1:55 PM
#3

Om du har haft hamstern hemma hos dig i längre än 8,5 månad så är det helt säkert för tex uppfödare att sälja till dig! :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

BlackandBlue
2/9/15, 4:51 PM
#4

jahan är normalfärgad dominant spot :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

River123
2/9/15, 5:16 PM
#5

Tack för era svar, nu har jag lite mera koll! :)

Upp till toppen
Annons: