Annons:
Etikettallmänt
Läst 1004 ggr
[Tilde]
1/26/15, 10:00 PM

Hona tingad!

Hej alla! Jag vill bara berätta att jag har tingat en hona som jag får hämta den 7/2 här i Köpenhamn - gissa om jag längtar?! 😃 Med andra ord söker jag inte längre en hamster just nu, men står gärna kvar på alla  intresselistor inför slutet av våren och sommaren då jag förmodligen kommer att kära ner mig så mycket i hamstrar att jag kommer att vilja ha en till… 😇 

Lovar att posta bilder på henne och buren när jag får hem henne ❤️ Vill också passa på att tacka så mycket för all hjälp och alla tips och tricks, det uppskattas verkligen! :)

Annons:
GHH
1/26/15, 11:26 PM
#1

Åh av spännande! Lycka till med den lille :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

GHH
1/26/15, 11:26 PM
#2
Cireea
1/27/15, 12:09 AM
#3

Lycka till! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tilde]
1/27/15, 8:57 AM
#4

#1 #3 Tack så mycket! :)

Mirre395
1/27/15, 12:04 PM
#5

Åh så kul! Lycka till!:) Har du några tankar på namn än?

[Tilde]
1/27/15, 12:10 PM
#6

#5 Haha ja jag planerar alltid sånt i förväg… Hon ska heta Pixie 😃

Annons:
[Tilde]
1/27/15, 12:12 PM
#7

Kan också berätta att hon är cinnamon långhår. Hade egentligen planerat att skaffa en korthårig hamster, men föll för denna lilla tös - och sen så får ju inte honor så mycket päls ändå. 🙂 Tycker tiden kan gå snabbare så jag får hämta hem henne. 😂

Fiona1234
1/27/15, 5:10 PM
#8

Ååh, grattis! 😍 Lycka till med din lilla tjej! ❤️

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Tilde]
1/27/15, 6:55 PM
#9

#8 Tack så mycket! 😃

[Tilde]
1/28/15, 11:23 AM
#10

Iiiih nu är jag en sådär jobbig köpare som eventuellt backar ur. Uppfödaren jag tingade en hona av är nämligen så frånvarande och inte speciellt hjälpsam att man tappar lusten. Jag har bett om att få hälsa på hamstern men det fick jag tydligen inte för hon "hade inte tid"… Så då bad jag om nya bilder på henne och uppfödaren hänvisade mig då till ett mail hon skickat ut någon vecka efter ungarnas födsel. Där är alltså bilder på ungarna när de är helt små knappt med päls och inte ens har öppnat ögonen… Jag får alltså varken hälsa på honan (så jag vet om hon är pigg och kry) eller se nya bilder på henne….

Ett tag sedan, innan jag tingade den honan, såg jag en annan annons med cremefärgade honor som jag frågade om. Denna uppfödare uppdaterade igår med nya bilder på ungarna och kontaktade mig att jag var välkommen att hälsa på idag.

Jag ska alltså dit idag och se på en cremefärgad hona som jag eventuellt köper istället för den cinnamonfärgade. Det är jättetråkigt att det blir såhär men det känns bara inte säkert och dessutom väldigt surt att köpa ett djur från en uppfödare som inte har tid för sina köpare. 😕

Uppfödaren jag tingade en hona hos har också en regel om att om man backar ur från ett köp får man inte köpa hamster hos henne mer. Det låter som en konstig regel då man ju kan stöta på olika hinder, men personligen vill jag inte köpa av henne om jag varken får se eller träffa mitt framtida husdjur…

Ursäkta min långa text, var bara tvungen att skriva av mig lite så ni förstår om jag kommer hem med en annan hamster än den jag skrivit om. 😛

Upp till toppen
Annons: