Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 993 ggr
[Tilde]
2015-01-25 15:44

Uppfödare av dessa?

Hej alla! Jag har kanske hittat en hamster här i Danmark som jag är intresserad av (vet att jag är uppskriven hos några uppfödare här inne och jag säger självklart till om det inte blir aktuellt längre), men jag kommer förmodligen också att vilja ha en till hamster så småningom. 😃

Jag undrar vilka här som föder upp rexpälsade guldhamstrar? Samt om någon fokuserar på (eller ofta får) guldisar i färgerna mink, dove,  sobel eller choklad (även silvermink & silversobel, etc.)? 

Har verkligen fastnat för dessa så jag vill gärna skriva upp olika uppfödare att vända mig till när det väl blir dags för hamster nummer två. 😊

Annons:
Tina Torstensson
2015-01-25 15:53
#1

Jag brukar få silversobel, sobel och ibland mink. 😉

silvertussen.com

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

[Tilde]
2015-01-25 16:31
#2

#1 Åh kul! Ska kika in på din hemsida :)

Fiona1234
2015-01-25 20:09
#3

Vad jag vet så föder inte så många upp rex längre, dels pga deras hälsoproblem. Jag har hört att många fått avlivat sina djur pga att pälsen har växt in i ögon samt nos.

Jag får ofta sobel, silversobel, mink, silvermink, koppar, silverkoppar osv i mina kullar. Men du står ju uppskriven på min kull i sommar hehe 🙂 Mamman till hanen som blir pappa i sommar är uppfödd av Tina (#1) ❤️

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Tilde]
2015-01-25 21:18
#4

#3 Oj verkligen? Det visste jag inte - låter ju hemskt! 😕 De ser bara så himla fina ut med sin krulliga päls (jag själv har lockigt hår så jag tyckte det vore kul). Men då blir det ju att tänka om helt enkelt.

Ja precis, det blir så spännande! 😍 Hihi vad kul att han är uppfödd av Tina, ^^

Fiona1234
2015-01-25 21:28
#5

#4 Ja, tyvärr är det vad jag har hört :( Extremt tråkigt! :( Haha :) Mamman till han är uppfödd av Tina, han själv är dock uppfödd av Linda (Be-Bopz), jag var lite otydlig där :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Tilde]
2015-01-25 21:29
#6

#5 Ah då förstår jag! Tyckte också det stod ett annat namn på hemsidan 😂 Ser fram emot den kullen oavsett ;)

Annons:
Tina Torstensson
2015-01-26 09:56
#7

Oj, jag missade att du helst ville ha rex. Precis som Sofia skriver så är inte det så vanligt längre. Jag föder bara upp långhår (utan rex). 😉

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

[Tilde]
2015-01-26 21:55
#8

#7 Rex är inget måste och nu när ni berättar om det negativa med rexaveln känns det ju heller inte som något man vill bidra till liksom. 🤔

Upp till toppen
Annons: