Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3567 ggr
[Tilde]
1/22/15, 11:14 PM

DIY hamsterhus

Idag glodde jag på en hel del youtube-videos om hamsterhållning (burinredning, osv.)… Är nämligen sjuk så jag har inte haft så mycket bättre för mig. 😛 Hittade en video om hur man kan göra egna hamsterhus eller godisgömmor och tänkte att jag var tvungen att testa det! Nu har jag bara en urusel mobilbild, men såhär blev det:

Huset är gjort med endast toapapper och vatten! Jag har med andra ord format blött toapapper runt en fuktig skål och byggt på ett tjock lager. Nu ska det bara torka under natten så är det klart. :) Huset kan alltså gnagas sönder utan problem då det endast är gjort på papper. 😃 Det är ju inte direkt världens snyggaste och jag tror inte det kommer att hålla jättelänge, men å andra sidan är de ju i princip gratis att göra.

Nästa gång ska jag forma ett litet bollhus genom att använda mig av en ballong som form. 👍

Annons:
Saffran0Spice
1/22/15, 11:17 PM
#1

Vill du färga huset kan du alltid använda grönsaker!
Kokar du rödbetor så kan du få ett fint rosa Hus om du lägger pappret i kokvattnet ^^

[Tilde]
1/22/15, 11:29 PM
#2

#1 Vore ju kul att testa! 😃 Kanske kan man då låta vattnet svalna och hälla över det sen? Vet inte om huset skulle hålla till ett "bad"…? 😮

Saffran0Spice
1/22/15, 11:33 PM
#3

#2 nej det är nog bäst om vattnet är kallt! ^^

CaptainBunchie
1/22/15, 11:45 PM
#4

Åh! Underbart.
Vet någon hur man kan få färgen blå eller grön, ofarligt?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Saffran0Spice
1/22/15, 11:47 PM
#5

#4 Blåbär!
grönt var svårare - men spenat och nässlor borde väl funka tycker jag =)

javetinte
1/23/15, 12:04 AM
#6

#4 jag såg en på youtube som använde sallad till färgen grön och det gick jättebra! #0 jag såg en sån video för någon dag sen jag med så jag gjorde några Hus som lilla Rigmor fick testa igår (;

Annons:
[Tilde]
1/23/15, 12:05 AM
#7

#6 Vad kul! Jag kommer nog att göra massa såna DIY-projekt 😃

Cahira
1/23/15, 12:05 AM
#8

Karamellfärg i vattnet borde ju gå? Är sån liten droppe på sån stor yta tänker jag… 

Läcker idé!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CaptainBunchie
1/23/15, 12:07 AM
#9

#5 Blir inte blåbär lila/röd då? :o

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Evovva
1/23/15, 12:45 AM
#10

Har du någon länk till inslaget?

Majaa12
1/23/15, 7:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Servetter funkar att ha på, då får man många roliga färger Karamellfärg funkar också om man tar ett par droppar i vattnet :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Tilde]
1/23/15, 10:34 AM
#12

#8 Fast karamellfärg är tydligen cancerframkallande. Vet inte om en liten droppe skulle skada, men jag hade inte vågat chansa i alla fall. 😛

#10 Ska se… Länkar videon här! :)

#11 Oo smart! Så länge färgen är ogiftig..? Jag har massa snygga servetter  som vore kul att testa med 😃

Fiona1234
1/23/15, 10:59 AM
#13

Fast allt är ju typ cancerframkallande :P Karamellfärg funkar kanon, har själv användt det i hamsterkakor :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
[Tilde]
1/23/15, 11:04 AM
#14

#13 Mjo sant, men karamellfärg är bevisat ge cancer hos möss så det är många regler om hur mycket karamellfärg matvaror får innehålla i människomat. 😛  Att ge en gång under en hel levnadstid eller liknande borde inte vara farligt dock. xD

[Tilde]
1/23/15, 1:14 PM
#15

Nästa DIY-projekt blev en tunnel! Jag använde mig av en vinflaskeförpacking där vi tog bort botten. Sen lindade jag fast en naturtråd och limmade (med ett ofarligt lim) ändarna, samt någonstans i mitten. 🙂

Inspekterad och godkänd av Mr. Simba :)

[Tilde]
1/23/15, 1:32 PM
#16

Gjorde även kakor till framtida hamstern och kaninerna. Dessa är gjorda på lite kaninpellets, massa olika frön, några russin, lite havregryn, vetemjöl och vatten. Tänkte göra fler när jag får min hamstermat också. 🙂

Fick fem stjärnor av fem möjliga av kaninerna i alla fall 😃

Cahira
1/23/15, 5:10 PM
#17

Brukar ni använda pringlesrör som leksaker? Ta bort botten eller behålla den på?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Emouse
1/23/15, 7:30 PM
#18

#17 det fungerar bra, med eller utan botten🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: