Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1119 ggr
[Tilde]
2015-01-22 13:20

Saknas något? - Burinredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Såhär ser buren till min framtida hamster ut tills vidare! Det är en Duna multi (71x46 tror jag, men blir lite mindre i själva botten). Jag har beställt ett Hjul, men tyvärr bara ett på 20-22 cm då buren inte är hög nog till ett större 😕 Planen är dock att skaffa Samla-lådor eller liknande inom några månader så jag kan uppgradera med ett större Hjul och kanske fler saker.👍

Som Bottenmaterial ska jag ha spån och såklart Sand i sandbadet. Har en till matskål om detta behövs för frukt och grönt, men annars vore det kul att sprida ut godsaker i buren (så länge man har koll så inget ligger kvar och ruttnar). Ska även samla in grenar att gnaga på, men har också "färdiga" från affär utifall. 

Funkar det med en så stor vattenflaska som jag har? Tänkte att jag redan hade den hemma så det var praktiskt. :)

Annons:
Cireea
2015-01-22 13:29
#1

Jag tycker det ser jättebra ut! 🙂Vattenflaskan, så vitt jag kan se, ska funka för en hamster.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tilde]
2015-01-22 13:34
#2

#1 Vad bra! 😃 Lovar att jag kommer att samla på mig massa Inredning (brukar bli så med djuren jag har, haha)… Men det är ju bra då många hamstrar verkar uppskatta nya saker. :)

Kom på att jag kanske använder ett akvarium sen när jag ska fixa större Bur! De finns ju i många olika storlekar så förhoppningsvis kan jag hitta ett stort till bra pris. 🙂

annlen68
2015-01-22 13:36
#3

Ett tips är att lägga in några stenar så klorna hålls i trim :) Rengör dem först bara, och koka dem någon timme så de blir sterila :)

annlen68
2015-01-22 13:38
#4

Förresten…jag har själv en duna multy i samma storlek som du angett, men burgallret är tätare. Är det bara en fotoförvrängning eller är din Bur av äldre modell?

GHH
2015-01-22 13:46
#5

Jätte fint! Kommer bli jätte mysigt sen med strö :) tror din hamster kommer trivas jätte bra :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

[Tilde]
2015-01-22 14:03
#6

#3 Jag har funderat på det, men vet inte var jag kan hitta större stenar… Kanske får jag gå en tur i skogen eller nått. 😛

Hmm tror det kanske är bilden som luras. Gallret är kanske med 1,6 cm mellan varje "pinne". Ingen aning om det är en äldre Bur dock, den är i alla fall köpt för några år sedan av en privatperson, så det är möjligt att den skulle kunna vara äldre.

#5 Kul att höra! Längtar så tills jag får hem den *vilken det nu blir* 😃

Funderar på om det är en bra eller dålig idé att blanda spånen med Sand? Tänkte att de bor på stäpplandskap i naturen… :)

Annons:
annlen68
2015-01-22 14:49
#7

#6 Måste vara en äldre modell då, för gallertätheten ligger på 7mm på vår duna multy.   1,6 cm är för glest…

[Tilde]
2015-01-22 15:04
#8

#7 Men ingen hamster kan väl ändå ta sig ut på under 2 cm? Tänker ändå skaffa en större Bur i framtiden. :) I värsta fall kan jag sätta nät över gallret. 👍

annlen68
2015-01-22 16:02
#9

#7  Man ska aldrig säga aldrig. De har ju en förmåga att ta sig igenom trånga utrymmen och med hjälp av tänderna kan de ju lätt gnaga upp ett större hål.  Kanske inte jättestor risk men det rekommenderas burar med täta galler 🙂

[Tilde]
2015-01-22 16:05
#10

#9 Hmm får nog se hur det går då. Har som sagt nät hemma som jag kan sätta på om hamstern skulle försöka sig ut. 🙂 Sen kommer jag nog inte ha denna Bur mer än några månader då jag gärna köper större. 😃

annlen68
2015-01-22 16:09
#11

#10  Ok :)

Upp till toppen
Annons: