Annons:
Etikettkosthållning
Läst 1030 ggr
[Tilde]
1/21/15, 3:55 PM

Hur mycket äter de?

Hur många gram av basfödan äter en guldhamster om dagen på ett ungefär? Någon som vet? 🙂 Undrar hur stora påsar Foder man bör köpa, men jag vet inte hur snabbt det går åt…

Annons:
Cireea
1/21/15, 4:26 PM
#1

Eftersom hamstrar samlar mat så brukar dom ofta tömma hela skålen och gömma det någonstans i buren. Jag brukar hålla skålen fylld hela tiden då dom ska ha fri tillgång till basfodret och sedan får dom färsk föda varje kväll. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tilde]
1/21/15, 4:35 PM
#2

#1 Okidoke :) Hur snabbt skulle du säga att dit Foder går åt? T.ex. 500 gram/månaden eller liknande… (ingen aning om vilken mängd som är realistisk, haha).

Cireea
1/21/15, 4:37 PM
#3

oj, haha! Det beror ju lite på eftersom jag har så många hamstrar + eventuella kullar. Det går ju åt mer nu när jag har ungar. 😛

Men köper man 5kg och har en hamster lät det räcka några månader.🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tilde]
1/21/15, 4:38 PM
#4

#3 Haha tänkte inte på det! Det är såklart svårt att hålla reda på när man har fler än en. 😃

Cireea
1/21/15, 4:42 PM
#5

#4 Jag kan säga i alla fall att när jag bara hade två stycken räckte maten en evighet kändes det som 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tilde]
1/21/15, 4:45 PM
#6

#5 I så fall börjar jag nog med en mindre mängd så ser man hur snabbt det går åt. Går det åt mycket är det ju bara att skaffa större påsar sen. 👍

Annons:
Cireea
1/21/15, 4:46 PM
#7

#6 Ja, det är en bra idé :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: