Kosthållning

Hur mycket äter de?

2015-01-21 15:55 #0 av: Tilde

Hur många gram av basfödan äter en guldhamster om dagen på ett ungefär? Någon som vet? Glad Undrar hur stora påsar foder man bör köpa, men jag vet inte hur snabbt det går åt...

♥ Tilde

Anmäl
2015-01-21 16:26 #1 av: Cireea

Eftersom hamstrar samlar mat så brukar dom ofta tömma hela skålen och gömma det någonstans i buren. Jag brukar hålla skålen fylld hela tiden då dom ska ha fri tillgång till basfodret och sedan får dom färsk föda varje kväll. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-01-21 16:35 #2 av: Tilde

#1 Okidoke :) Hur snabbt skulle du säga att dit foder går åt? T.ex. 500 gram/månaden eller liknande... (ingen aning om vilken mängd som är realistisk, haha).

♥ Tilde

Anmäl
2015-01-21 16:37 #3 av: Cireea

oj, haha! Det beror ju lite på eftersom jag har så många hamstrar + eventuella kullar. Det går ju åt mer nu när jag har ungar. Lipar

Men köper man 5kg och har en hamster lät det räcka några månader.Glad

Anmäl
2015-01-21 16:38 #4 av: Tilde

#3 Haha tänkte inte på det! Det är såklart svårt att hålla reda på när man har fler än en. Skrattar 

♥ Tilde

Anmäl
2015-01-21 16:42 #5 av: Cireea

#4 Jag kan säga i alla fall att när jag bara hade två stycken räckte maten en evighet kändes det som Gapskrattar

Anmäl
2015-01-21 16:45 #6 av: Tilde

#5 I så fall börjar jag nog med en mindre mängd så ser man hur snabbt det går åt. Går det åt mycket är det ju bara att skaffa större påsar sen. Tummen upp

♥ Tilde

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.