Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2425 ggr
Cireea
2015-01-08 23:52

Inredning i buren

I den här tråden vill jag gärna att ni bombar med bra Inredning för en guldhamster som andra kan ta del av när de söker efter nytt att ha i buren. 

Ett måste i buren: 

  • En matskål 
  • Ett Hus (minst: 15x15x10cm) 
  • Bomaterial (toapapper funkar kanon) 
  • En vattenflaska (eller vattenskål) 

Du kan även ha ett Hjul i buren, dock är det inget måste men det kan vara bra aktivering för din hamster. Hjulet måste vara minst 20cm i diameter men allt över det är ännu bättre för din hamster. 

Ska ej finnas i buren: 

  • Saltsten eller Mineralsten
  • Vadd eller bomull 
  • Plasthus då de ej andas (trähus eller kartonghus är betydligt bättre)

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Bill&Bull
2015-01-09 00:03
#1

Hängmatta/hängande Hus.

||My Love For Animals Is Immortal||

HunterLily
2015-01-09 14:38
#2

Tunnel av toarulle

Kaninhoppning

Cireea
2015-01-11 15:35
#3

Äggkartonger och pringlesrör är bra sysselsättning för hamstrar 🙂 När ni ska avvända er av ett tomt pringlesrör är det bra att kapa bort den nedre änden så hamstern kan använda den som en tunnel. Glöm inte rengöra ordentligt! 

Man kan även göra ett Hus av en vanlig mjölkkartong. Det är brukar vara väldigt uppskattat. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ellys
2015-01-11 17:50
#4

Stenar och kvistar, kanske inte den mest roligaste inredningen, men min uppskattar att knapra på kvistarna och stenarna slipar ju klorna. Dock måste man rengöra dem innan man lägger dem i buren (noggrant) och kvistarna måste komma från fruktträd, som  t ex äppelträd 🙂

Cireea
2015-01-11 17:55
#5

#4 Det finns flera andra trädslag man också kan använda sig av.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ellys
2015-01-11 18:02
#6

Skrev inte fler då jag var osäker, antar att lövträd fungerar? Vet att barrträd, som ex gran inte är så bra

Annons:
Mirre395
2015-01-23 14:51
#7

Här är några roliga tips på saker man kan göra av toalettrullar:)

GHH
2015-01-23 20:01
#8

Ett sandbad är något som dem flesta hamstrarna uppskattar :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Mirre395
2015-03-14 22:28
#9

Toalettpapper är toppen att boa med och tomma glassburkar och liknande funkar utmärkt som sandbad. En kruka eller mugg i porslin kan också bli ett litet krypin men då är det viktigt att det inte blir för instängt eller fuktigt om hamstern skulle sova där;)

Whippet
2015-03-15 01:23
#10

Plast växter, hängmatta (Kan man göra själv, super enkelt) Bendle bridge som man också kan göra själv :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Cireea
2015-11-10 14:10
#11

Det brukar vara väldigt uppskattat med en del nedgrävda rör som blir som underjordiska gångar.
Jag har även upptäckt att de flesta uppskattar att ha massa broar som man kan forma lite som man vill (vissa lägre och andra lite högre) för att skapa lite ojämn terräng i buren. 

Använder mig av dessa sorters broar för att skapa variation: 

https://animail.se/gnagarhangbro-flexibel-55x7cm.html 

https://animail.se/gnagarbro-flexibel-17x28cm.html

https://animail.se/gnagarbro-flexibel-51x30cm.html


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Whippet
2015-11-14 21:16
#12

Man kan sno lite olika sorters krukor från sina föräldrar ;) Och använda som sandbads Hus eller ett vanligt Hus, min brukar dock sova i sandbadet också så 😃

I'm out Vilar huvudet i handen

Cireea
2015-11-15 00:16
#13

#12 Lerkrukor? 🙂 Eller använder du krukor av annat material?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Whippet
2015-11-15 00:31
#14

#13 Jag använder just nu bara keramik och lerkrukor krukor men spelar nog ingen roll vilket material det är 🙂 

Skulle dock inte rekommendera plast, trä krukor funkar jätte bra också 😊

I'm out Vilar huvudet i handen

Snurrig
2016-01-05 11:22
#15

Man kan skrynkla ihop tidningspapper och lägga i en hög i buren. Sen något jag har märkt är att många har väldigt lite spån i buren, om man har 2-3dm spån (eller mer) så kan dom gräva gångar.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-01-05 13:56
#16

#15 Agreed, vet av en som bara hade ett tunt laget på burbotten. När man skrapade med fingret kom botten fram. Jag fyllde på några dm och gud vad hamstern blev glad över det nya spånet :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-01-06 18:17
#17

#16 Jag tror att många ser underlaget som något som ska suga upp kiss och sånt. Dom glömmer bort att hamstrar även tycker om att gräva. För hur ofta ser man gerbilburar med ett tunt lager spån? Då skulle man få skäll på en gång. 😎

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Upp till toppen
Annons: