Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 817 ggr
[Deshasix]
2015-01-08 07:17

Aktivering?

Min lilla hamsterkille verkar inte gilla att vara i hage? Så fort jag lagt ner honom i hagen så försöker han bara att klättra upp ur den, det ser lixom ut som att han vill upp till mig (brukar sitta "över" hagen på soffan) borde jag prova någon annan aktiverings form? tyckte hage lät som de ultimata :o

Annons:
Cireea
2015-01-08 11:37
#1

Jag har en hona som inte gillar rasthagen alls utan hon trivs bättre med att springa fritt i köket eller springa i en hamsterboll så jag varierar lite mellan de två. 

Dock kan det vara bra, om du nu ska använda en hamsterboll, att vara säker på att din hamster trivs i den, exempelvis kan du låta hamstern själv välja att gå in i bollen (så gör jag alltid) och håll den under uppsikt så du ser hur den reagerar. Sätt dessutom upp kuddar och andra mjuka saker runt väggar och möbler där hamstern kan springa in så den inte kraschar rakt in i väggen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Deshasix]
2015-01-08 21:32
#2

#1 Okej! Han går självmant in i hamsterbollen och verkar gilla att springa i den, han verkar gilla att umgås med mina kaniner eftersom han springer direkt till dem när han är i hamsterbollen. Skulle nog kunna släppa ut han i köket också, tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: