Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1343 ggr
Trixie034
2015-01-07 17:57

Hur många gånger har din/dina hamstrar rymt?

Hello! Undrade bara hur många gånger din/dina hamstrar rymt och vart hittade du dom?    Min hamster har rymt 3 gånger första gången så klättrade han upp för sitt Hjul och sen så hittade vi honom under min säng, den andra gången så hoppade han upp med sina händer i gallret i taket och svingade upp sina ben och klättrade ut och den tredje gången var idag på morgonen när jag sov så hörde min pappa någonting lät ifrån soptunnan och där i låg Nisse och kunde inte komma ut! Vi vet inte hur han rymt för vi har ett blast lock nu!

Annons:
Cireea
2015-01-07 18:01
#1

Aldrig 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Trixie034
2015-01-07 18:05
#2

Oj! du måste ha en väldigt säker Bur!

Cireea
2015-01-07 18:14
#3

Ja, eller så är dom inte sugna på att dra 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ellys
2015-01-07 18:16
#4

Teds Bur är väldigt säker, han har nog ingen chans att rymma, så aldrig, om man inte räknar med lekhagen, haha :)

LillyAmanda
2015-01-07 19:50
#5

Aldrig ;)

**//Amanda

Fiona1234
2015-01-07 20:32
#6

Ifrån hagarna har jag haft många smitare genom tiderna haha! Dom hittar allt möjligt att putta åt kanten och svinga sig över 😛 Har haft några guldar som har bitit sig ut ur duna burar också haha, jäkla gnagare 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Deviance
2015-01-08 19:31
#7

2 gånger ur buren har Poppis lyckats med :)

Hanna rymde flertalet gånger när jag hade henne utanför buren. Jag kunde titta bort i en sekund och så var hon iväg någonstans men det var lätt och hitta henne. Svårt att locka fram henne haha!

____________

hamstrar & fotografering

Mirre395
2015-01-08 19:48
#8

1 gång faktiskt, men det var förstås när jag precis åkt iväg på greklandsresa för en vecka och syskonen tog hand om Puff som är min dvärghamster. Jag tror att det var längta av närvaro som saknades ( han är otroligt sälskapssjuk) fast han annasr trivdes. Mina syskon letade förtvivlat över allt och jag ville bara hem, vilket inte gick. För att inte oroa mig, berättade dem inget på 3 dagar då dem hitta honom. Jag var helt rasande att dem inte berättat (jag vet var han bruka gömma sig) och det slutade sorligt nog med att han var för svag för att bo med burkompisen, Piff började bitas och stöta ut Puff. En väldigt sorlig historia, men nu är buren 100% säker med två lock över ( Detolf vitrinskåp). Piff dog strags efter att buren separerades som är en helt annan historia:(

Emel
2015-01-10 21:59
#9

Ganska många gånger, minst 20 olika tillfällen.  De har gnagat hål i dunaburar och smitit, klättrat ut genom akvarium och samlalådor, smitit ut från rum de rastats i osv.

De har oftast hittats snabbt sittandes bakom nån hylla. 

En hamster rymde genom ett gnaghål i buren som fanns på 2a våningen och hittades 4 dagar senare bakom kylen på bottenplan.

Det sjukaste stället jag hittat en hamster var uppe på en hylla, han måste ha klättrat upp på baksidan som stod några cm från väggen. Eller så drev nån med mig och placerade honom där. Livsfarligt hur som för den lille där uppe. Men det är inte helt orimligt då det många gånger hänt att de gjort så men väldigt mycket kortare bit.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Candela
2015-05-21 18:07
#10

Mina senaste två har rymt en gång. Första gången använde jag inget galler till akvariet eftersom väggarna var så höga. Räknade helt enkelt med att hon inte skulle kunna ta sig ur. Än i dag undrar jag hur hon lyckades.. 

Andra hamstern gnagde sig ur en plastbur (locket). Jag drömde att någon kliade mig på ryggen, men så vaknade jag till och insåg att det var hamstern som kilade runt på mig 😂

Mrsarrow
2015-05-22 06:46
#11

Min har rymt en gång, från rasthagen när jag hade en i galler. Hon traskade glatt fram, bet tag i gallret och hakade av den delen från gängorna, öppnade och gick ut,haha! Från buren har hon aldrig rymt !:-)

Anna O.
2015-05-22 19:54
#12

Min hamster jag har nu har aldrig rymt! Tack o lov ;)

[Nattramn]
2015-05-23 15:35
#13

Mina har aldrig rymt, men när en av mina bästa vänner var 8 år gammal hade först en Bur som hamstern lyckades komma igenom gallret på, så hon tog en flyttkartong och hade hamstern där tills de skulle köpa en ny nästa dag. Morgonen därpå fanns det ett hål i hörnet och hamstern hittades springandes i köket.
Samma dag byggde pappa en rymningssäker Bur åt hennes hamster och då rymde den inte mer :)

Annons:
Whippet
2015-05-23 19:26
#14

Aldrig 🏆

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tilde]
2015-05-24 19:39
#15

En… typ.

Hade henne i köket när hon var ganska ny här hemma och täckte för alla små springor som hon kunde ta sig in i - trodde jag. Hon kröp in under kylskåpet och tog sig sedan in under köksbänkarna och hamnade på något sätt inne bakom diskmaskinen.

Som tur är lyckades vi höra henne där inne och kunde få fatt i henne när hon blev nyfiken på oss. 😛 Snacka om panik jag fick, haha

Hon har dock aldrig rymt från buren.

Evovva
2015-05-24 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Har haft 3 hamstrar som har rymt. Den första var min dotters första hamster. Vi hade troligen glömt stänga luckan till buren. Så hon tog sig ur buren som stod på diskbänken. Klarade sig från att bli uppäten av katten och blev hittad sovandes i ett stort papprör som låg på Golvet. Gin rymde redan efter ett par dagar innan hon ens var tam. Hon bodde i ett akvarium som hon tyckte var för litet tror jag. 😈😇. Tog ett dygn innan jag hittade henne. Hon hade flyttat in under frysen. Tog evigheter att lura henne att komma ut då vi inte hunnit lära känna varandra än. Och Chili som har ett enormt stort akvarium klättrade på en gren upp på sin vattenflaska och ner på golvet och flyttade in i minsta transportburen under ett trähus. Hade jag och dottern inte hört gnagandet så hade jag inte upptäckt det den dagen att hon rymt och var hon befann sig. 

Bilden visar vad som avslöjade Gin om var hon befann sig. 😃

Upp till toppen
Annons: