Annons:
Etikettallmänt
Läst 844 ggr
Whippet
2015-01-03 19:26

Bygga egen bur?

Hej!

Imorgon ska jag och min bror bygga en hamsterbur till min hamster Nasse :)

Har bara lite frågor och vill gärna ha tips :)

* Hur sätter jag dit plexiglaset?

Ja jag vet inte om jag har fler frågor kommer inte på fler xD

Men jag kan berätta hur jag tänkt göra så kan ni ge lite kritik? :)

Jag tänkte först göra en träram, framsidan, baksidan och sidorna men ''fyrkantiga träbitar (Långa) Jag har glömt vad det heter 😟 iaf Sedan tänkte jag sätta Plexiglas på vänstra sidan och på framsidan på något sätt. Sedan ska jag göra en träram och sätta hönsgaller där men vilket kan man köpa och var? Kan inte köpa på granngården för det är så långt dit, så gärna någon vanlig butik som säljer det tex Biltema eller Jula? Ska kolla lite själv sen :) Jag ska sätta dit själva locket med hönsnätet med gångjärn på ramen jag byggt. och sedan en liten hasp så man kan låsa, på baksidan och den vänsta sidan tänkte jag ha bara ha en trävägg. 

Bredden: 90 cm

Höjden: 30 cm

Djupet: 39 cm 

Tror jag fick med allt nu 🤔

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Whippet
2015-01-04 22:51
#1

Humh.. Eftersom min pappa nu kom idag och sa att han ville ha en vattentät Bur som man kunde fylla med vatten (Bara för att han inte vill att kiss och vatten ska komma igenom så det når golvet)  Så måste jag nu lösa detta på något sätt .. Blir så alltid komplicerat när man vill något här hemma..Längtar till jag flyttar hemifrån .. 😕

I'm out Vilar huvudet i handen

Ellys
2015-01-04 22:59
#2

Hmm, har aldrig byggt en Bur förut, tror att det finns att köpa akvariefog, det kanske skulle vara något? Borde inte vara giftigt för hamstern om den skulle tugga i sig lite och den borde vara vattentät? Man kanske kan spackla det i kanterna? :) funderade på att bygga en Bur jag också förut

Evovva
2015-01-04 23:18
#3

Hönsnät funkar inte då det är för stora hål. Det du behöver är fyrkants nät. Borde finnas på byggvaruhus. Minsta möjliga hål storlek.

Denna kommentar har tagits bort.
Whippet
2015-01-05 10:08
#5

#2 Tack, får säga det till brorsan 😇

#3 Jaha okej, bra att du sa det, Tack. 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: