Annons:
Etiketthälsa
Läst 1428 ggr
Majaa12
1/3/15, 1:17 AM

Aktivering?

När jag håller ner handen i buren springer hon fort fram och försöker klättra upp på mina armar. Jag tror att hon vill komma ut på golvet i mitt rum men det går inte pågrund av att hon kan klättra in bakom ett element och då kan hon lätt komma in mellan två väggar. Så istället för att låta henne springa på mitt golv får hon komma ut i en lekhage som är ca 2x2 meter. När hon är i lekhagen blir hon stressad och försöker hitta ställen där hon kan rymma. Jag har två Hus i kartong, några toarullar, ett långt pappersrör och några andra småsaker. Efter 10 minuter i lekhagen släpper jag ner henne i buren, då klättrar hon snabbt upp i min hand och försöker klättra längre upp för min arm. Jag vet inte riktigt vad hon vill, i lekhagen blir hon ju bara stressad. Men hon måste ju få motion på något sätt, vad ska jag göra? (Förlåt för rörigt inlägg, skriver från mobilen ;))

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Cireea
1/3/15, 1:20 AM
#1

Det låter helt klart som att hon behöver mer aktivering men som du säger blir det jobbigt när hon stressar i lekhagen. Har du testat med ännu mer saker? hur gammal är hon?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Denna kommentar har tagits bort.
Majaa12
1/3/15, 1:26 AM
#3

#1 Jag vet att hon behöver mer aktivering men vet inte riktigt vad jag ska göra… Hon är 3 månader. Jag har beställt Hus, ett stort Hjul och lite klättersaker som förhoppningsvis kommer nästa vecka. Hjul vet jag att hon tycker om, kanske hjälper lite med det och klättersakerna är nog bra så att hon har något att göra. När det kommer ska hon få komma ut igen så får vi se hur det går, jag hoppas att det går bättre då :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
1/3/15, 1:28 AM
#4

Annars kan du skaffa en "grävlåda" - ta en låda och full den med lite underlag och MASSOR av kartonger. Då kan hon klättra runt på det och gräva bäst hon vill. Det gör att hon tappar lite energi :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
1/3/15, 1:30 AM
#5

Jo, det är 29 cm så det är ingen fara, hon böjer inte ryggen i det. ;) http://guldhamster.ifokus.se/discussions/548c9e40ce12c46f86001ffd-hjul-innan-5-manader

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
1/3/15, 1:32 AM
#6

Jamen dåså :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Majaa12
1/3/15, 1:36 AM
#7

#4 Hon har ett ställe i buren där hon kan gräva, det är ca 20 cm spån men hon gräver inte alls där längre. Ska fixa en grävlåda imorgon, hon kanske gillar den :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: