Annons:
Etikettallmänt
Läst 1557 ggr
Evovva
2015-01-02 20:09

Rymmare.

Ikväll så hörde jag ett gnagande ljud. Det kom från ena akvariet tyckte jag så jag skulle kolla om Gin var vaken och vad hon hade för sig. Men hon låg och sov i sitt Hus så det var inte hon som gnagde.

Jag kollade då om det var Chili som gnagde på något. Men döm om min förvåning när jag inte hittade någon hamster i akvariet. Jag bad då min dotter stänga av ljudet på tv:n och så började vi leta. Kollade först att hon inte var i Gins akvarium men som tur var inte där.

Vi fortsatte att lyssna och leta. På golvet under Gins Bur har vi rasthagen men inte heller där var hon. Men i en gamla transport Bur som jag har lite matskålar och gamla leksaker låg hon och gnagde på en trägunga. Hur hon har tagit sig dit och när hon gjorde det har jag ingen aning om.

Riktigt hur hon tog sig ur sitt akvarium vet jag inte heller.

Min teori är att då jag inte har något galler men heller inga saker högt upp nära kanterna så kan hon ha klättrat på sin trädgren och  klättrat upp på vattenflaskan för att sedan ta sig upp på kanten av sitt akvarium. Hur hon sedan gick för att hamna där hon gjorde har jag ingen aning om. Hon måste ha antingen via min pilatesboll  eller mitt databord tagit sig ner på golvet  och vidare till gömstället.

Hon har tack och lov inte skadat sig. Men nu har jag tagit bort grenen. Hoppas det var på den hon tog sig ut så hon inte tar sig ut inatt igen.

Måste fixa fyrkantsnät och göra lock.

Annons:
Cireea
2015-01-02 20:17
#1

Hamstrar är väldigt påhittiga! Det bästa är att alltid ha lock även om akvariet verkar vara för högt 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fiona1234
2015-01-02 20:42
#2

Hehe, mina har också rymt ur akvarier… Även fast de har haft låg Inredning och höga väggar. Dom är smidiga rymmare, det har jag lärt mig 😛

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Evovva
2015-01-02 21:01
#3

Hon har bott i det sedan jag fick hem henne i somras och har aldrig försökt förut. Vet inte om det var för att min kompis satt ner henne i buren igår. Men ska fixa lock så fort jag får tag på ett nät. Här i Gnesta finns det inte att köpa. Jag har heller ingen bil att åka runt och leta efter det. Men om det är någon som ska till husdjurs mässan imorgon lördag och har överblivet nät kan ni gärna få ta med er det så kan jag köpa det av er.  Jag kommer att stå i SHF:s monter. Men endast imorgon lördag.😉

Fiona1234
2015-01-02 21:03
#4

Ååh, jag har ju nät i förrådet tror jag! Men jag står inte imorgon tyvärr 😕

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Evovva
2015-01-02 21:07
#5

Vad synd. 😭

Trixie034
2015-01-03 10:52
#6

Min hamster hoppade upp i nätet med händerna sen svingade han upp fötterna och gick runt där och rymde!! 😃

Annons:
Olivia8383
2015-01-04 14:32
#7

Men lilla gumman! Hon rymde faktiskt ur mammas Bur när hon var liten också, det är en samla och på något sätt lyckades hon klättra upp på mamma ocj sedan vattenflaskan innan hon smet ut den lilla rymmaren. Jag var i rummet då och satte ner henne i buren när jag såg henne på skrivbordet. Då fixade jag vattenflaskan och sedan så hände det aldrig igen. Hon särades även från mamma några dagar efteråt då mamma började tröttna på de ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Fiona1234
2015-01-04 14:38
#8

#7 Alltså förlåt men, HAHA… Gud så lik pappa hon är (Herbert), han är ju helt galen i att klättra och gör det gärna dygnet runt om han får… Man ser ju iaf nu vart hon har fått sina klätter egenskaper ifrån ;)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Olivia8383
2015-01-04 14:48
#9

Ja, Nachi är absolut ingen klättrare så då måste hon ha fått det från Herbert ;) Blev så förvånad när hon bara klättrade upp på mamma som drack vatten och sedan gick upp på vattenflaskan

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Evovva
2015-01-04 23:21
#10

Hon har inte gjort om det sedan jag tog bort grenen. Men ska fixa galler lock så fort jag får tag på nät. :)

Tipsi3
2015-01-05 15:38
#11

Hihi, har själv varit med om ett par rymningar, de är påhittiga små krabater xD

#10 Jag bytte ut din emoji mot ":)" då vi har som regel att man inte ska använda emojis på forumet, mer kan du läsa i inlägget "Emojis i inlägg". :D

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

LakritsMaggie
2015-06-26 23:31
#12

Jag skulle bli jätteledsen om min hamster hade rymt.

Upp till toppen
Annons: