Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2054 ggr
Erica01
2015-01-02 14:46

Toarullar, farligt?

Jag undrar ifall man måste klippa upp toa- och hushållsrullar och sätta ihop dem två och två innan man ger dem till guldhamstern? Kan det vara farligt ifall man inte gör det? Och jag brukar oftast slå in mina toarullar i presentpapper för att de ska se snyggare ut innan jag ger dem till min hamster, är det farligt för hamstern med presentpapper? Ifall den börjar tugga på det? Jag har aldrig vågat sätta in toarullarna i hans Bur eftersom att jag har varit osäker på ifall det är ofarligt… Tack på förhand!

Annons:
Trixie034
2015-01-02 14:50
#1

På vilket sätt ska det vara farligt? Förstod inte riktigt! XD

Trixie034
2015-01-02 14:52
#2

Min hamster får vanliga toarullar! Han gnager mest på dom och lägger det i sitt bo!

Cireea
2015-01-02 14:54
#3

Toarullar är jättebra för hamstrar då dom har något att gnaga på och stöka runt med inne i buren. Man kan också gömma godis i dom och sätta för hålen på sidorna för att låta dom jobba lite för belöning.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Erica01
2015-01-02 14:57
#4

Aha, så då är det helt ofarligt? Jag tänkte att röret var för litet ifall man inte klippte upp det och satte ihop det med ett annat, att hamstern kunde fastna annars.. Men det funkar att inte klippa upp det?

Fiona1234
2015-01-02 14:59
#5

Mina stora avelshonor på 250 gram tar sig lätt igenom en liten toarulle. Dom kan göra sig otroligt små ;)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Erica01
2015-01-02 15:01
#6

Vad bra! Då behöver jag inte vara orolig för att han ska fastna :) Tack för dem snabba svaren!

Annons:
Ellys
2015-01-02 15:23
#7

Du ska inte behöva vara orolig. Min guld river upp en toarulle med godis i på bara någon minut (fast jag gör dem väldigt svåra att öppna!) 😃 Brukar lägga i flera i buren, det är en av hans favoritsysslor. Presentpapper vet jag dock inte, såg någon på youtube som vattentestade pappret innan dem hade det i buren.

BlackandBlue
2015-01-02 20:32
#8

jag skulle inte använt presentpapper.  vi kan ju riva oss på det ''papercut'' o det kan ju dem med. så bara vanliga toarullar som de är är bäst!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Be-Bopz
2015-01-03 05:11
#9

Jag klipper alltid isär rullen så den kan vidga sig, en hona fastnade här hemma en gång och hon fullkomligt skrek i ren panik, tur att jag var hemma, så ja, toarullar kan visst vara farliga. Trodde precis som många andra här att det inte skulle vara någon fara, tills detta hände. Så jag tycker TS tänker sunt, dock inte ge presentpapper!

Erica01
2015-01-03 10:24
#10

Ok jag skippar presentpappret nästa gång, och klipper upp dem. Tack för alla svar :).

Upp till toppen
Annons: