Annons:
Etikettallmänt
Läst 779 ggr
uz00x
12/28/14, 11:49 PM

Mindre tam?

Nu låter detta väldigt dumt, men Rex, min hamster har rymt från sin Bur ett antal gånger och tat sig ner i ventilen. sist gång så trodde jag hon kommit ner men kunde inte höra henne och var väldigt rädd för henne, tänkte att hon kommit upp i något av de andra hålen under natten och att en katt tagit henne. Jag kollade i hennes bo, och hon fanns inte där, 2 dagar senare var jag fortfarande orolig och kunde intr höra henne förens jag började flytta runt saker i hennes Bur, när jag tryckte en låda mot kanten hörde jag henne krafsa mot den och jag flyttade ut den igen, och vad jag insåg var att hon bakom denna bykt ännu ett bo XD Hade jag inte vart 100 på att hon var i ventillen kanske jag märkt maten som försvunnit från matskålen? men nej :) 

hon har även sår på 3 av hennes 4 tassar från ventilen som håller på att läka, vet inte på hur många olika sätt jag försökt håla henne borta, men ändo kommer hon ner Y-Y Nu dock har jag stoppat ventillen helt med en boll, det borde hon inte få upp tänker jag :) 

Men nu till problemet, sedan jag trode hon var borta i 2 dagar så har hon visat sig mindre tam, hon blir nervös av mina händer och att vara på mig, hon sticker när jag försöker plocka upp henne och kommer inte längre när jag kommer i buren, utan håller sig undan från mig, vad har hänt?

Annons:
Frosstis
12/28/14, 11:52 PM
#1

Har också kunnat känna att mina hamstrar vart "mindre tama" efter att de rymt :p Men de har gått över!

uz00x
12/28/14, 11:53 PM
#2

Okej :c Denna gången rymmde hon dock inte, men hon sitter och kar i mitt knä om jag plockar upp henne :( känner mig jättehems >.<

Frosstis
12/28/14, 11:58 PM
#3

Vad gör hon i ditt knä? Skakar? Hon kanske har ont? :S

uz00x
12/29/14, 12:02 AM
#4

Skakar ja, hon brukar göra det i nya miljöer/sitvationer och i början av vår tamträning så jag tror inte det har med att hon har ont att göra, tur det.

Frosstis
12/29/14, 12:05 AM
#5

Jaha ok. Mata henne med frön i handen då så blir hon säkert tam snart igen :)

uz00x
12/29/14, 12:08 AM
#6

Haha sitter och tjckar upp henne med frön just nu som hon tar emot xd

Annons:
Upp till toppen
Annons: