Annons:
Etiketthälsa
Läst 660 ggr
Emel
12/27/14, 8:10 PM

Papovasmittan, status?

Hallå!

För lite mindre än 2 år sedan tänkte jag smått starta upp min uppfödning men kände att det inte var läge att skaffa nya hamstrar då jag ganska nyligen fått en hamster av en vän.

För ett år sedan köpte min killes mamma en hamster från en affär som jag skulle ha den första månaden (så han skulle bli tam typ), hittade under hakan två papovaliknande (vääldigt likt) bulor under hakan. Jag gick till affären med hans mamma och berättade, de visste inte vad papova var vilket imo var extremt kasst. Lämnade tillbaka hamstern och sa att de bör kolla upp detta noga.

Har inte sökt så mycket på det men hör här om ni vet hur läget är med papova nu. Tänkte dra iväg ett mail till någon på SHF senare.

Har det dykt upp många/några fall senaste? Hur försiktig bör man vara?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
Fiona1234
12/27/14, 9:39 PM
#1

Jag tror inte att det har varit några konstaterade papovafall på ungefär ett år nu. Shf har även börjat med guldhamstrar på utställningar igen, men de är väldigt noga med vilka som får komma. Jag börjar själv släppa lite på gränserna, jag har varit på en guldhamster utställning. Men jag är extremt noga med vart mina avelsdjur kommer ifrån, för att minska på papovarisken så lite som möjligt. Men man ska fortfarande vara försiktig med djuraffärs hamstrar. Man kan ju gå in i djurrum på affärer men inte röra hamstrarna tex :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Zaviie
12/28/14, 5:10 PM
#2

Vi på guldhamstersektionen har medlemsmöte via telefon den 4e januari, där vi bland annat går igenom frågor och papova-status. 

http://svenskahamsterforeningen.ifokus.se/discussions/549d64a7ce12c43b05003415-sektionsmote-guldhamster?discussions-1

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Upp till toppen
Annons: